مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته صادرات محصولات صنایع‌ دستی، از استان بیش از ۱۲.۵ میلیون دلار بوده است.

جشنواره صنایع دستی فجر |

به گزارش همشهری آنلاین، جلیل جباری با اعلام این خبر گفت : پرداخت تسهیلات حمایتی به ۲۷۹ کارگاه با شرایط ساده‌ از مهم‌ترین اقداماتی بود که در سال ۹۹ برای حمایت از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان انجام گرفت.

وی  با اشاره به اینکه  برای حمایت از فعالان این حوزه  ۵۵ فقره مجوز مشاغل خانگی صنایع‌دستی صادر شد که در نتیجه آن ۶۵۵ نفر صاحب شغل شدند، افزود : در این زمینه هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۴۰ فعال حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

جباری با اشاره به راه اندازی سه کارگاه صنایع‌دستی سفال ماکو، نساجی سنتی پیرانشهر و سنگ‌بری خوی اضافه کرد: با همکاری صندوق کارآفرینی امید در قالب طرح یک روستا یک محصول، ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در روستاها پرداخت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد:  صدور ۵۴۹ فقره پروانه تولید صنایع‌دستی، ۳۶  کارت‌ شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی،  ارائه آموزش غیرحضوری در بستر فضای مجازی به ۵۲۶ نفر از شاغلان صنایع‌دستی نیز از دیگر اقدامات این مرکز است.

وی ادامه داد: ارائه آموزش تولید صنایع دستی  به مددجویان زندان‌ها، ارزیابان گمرک و سایر افراد علاقه‌ مند انجام شده است.

جباری از برپایی  ۱۰ بازارچه موقت صنایع‌دستی در استان خبر داد و افزود:  تجلیل  از پیشکسوتان و هنرمندان فعال استان  و تولید فیلم‌های تبلیغاتی را از دیگر اقدامات حمایتی این اداره کل از فعالان صنایع دستی عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته صادرات محصولات صنایع‌دستی از مرزهای استان برابر با ۱۲.۵ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: این صادرات شامل انواع محصولات صنایع دستی بوده که درمراکز مختلف تولید شده اند.

کد خبر 607158

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha