یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

کم‌کم به روزهای گرم سال و فصل تابستان نزدیک می‌شویم؛ فصلی که فرصت خوبی است برای پرورش و نگهداری از گل و گیاه در خانه.

او‍‍ژن

البته قبل از اقدام به این کار باید با روش نگهداری و آبیاری گیاهان هم آشنایی داشته باشیم تا گرمای تابستان و نور مستقیم آفتاب باعث آسیب دیدن گل و گیاه ما نشود.  
«زهرا اسحاقی»، کارشناس مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز تکه دهم پایتخت، فوت‌وفن این کار را به ما یاد می‌دهد.  

  • میزان نور

گیاهان برای رشد به نور احتیاج دارند، اما گیاهان آپارتمانی به نور مستقیم نیاز ندارند. نور زیاد باعث پژمردگی گیاه می‌شود. هنگام ظهر حتماً پرده‌های خانه را بکشید یا اینکه گیاه خود را جایی دورتر از تابش نور مستقیم خورشید قرار دهید. البته نور اگر از پرده توری عبور کند، برای تغذیه گیاهان مناسب‌تر است.  

  • زمان آبیاری 

روش نگهداری گل و گیاه در تابستان

مناسبت‌ترین زمان برای آبیاری گیاهان هنگام صبح یا غروب خورشید و همین‌طور شب است. در تاریکی، آب به‌راحتی به داخل زمین نفوذ می‌کند و به ریشه گیاه می‌رسد، اما وقتی آفتاب می‌تابد، ‌درصد زیادی از آب تبخیر می‌شود و بخش کمتری توسط گیاه جذب می‌شود. در روزهای گرم سال بهتر است دوبار در روز گیاه را آبیاری کنید. در این صورت، می‌توانید یکبار صبح و بار دیگر هنگام غروب به گیاه آب دهید.  

  • درجه حرارت 

گیاهان توانایی تحمل گرمای شدید را ندارند و دچار مشکل می‌شوند. حداقل دما برای گیاهان ۵ درجه و حداکثر ۴۵ درجه سانتی‌گراد است و دمای ۱۰ تا ۴۰ درجه برای گیاهان آپارتمانی بسیار مناسب است. شاید بعضی از گیاهان دمایی خارج از این محدوده را تحمل کنند، اما پس از مدتی کوتاه پژمرده می‌شوند. فراموش نکنید که درجه حرارت و رطوبت مناسب باعث شادابی و طراوت گیاهان می‌شود.  
 

کد خبر 606962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha