مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

آیا تاکنون قصد خرید باتری تلفن همراه داشته‌اید؟ برای تهیه باتری‌های تلفن‌های همراه علی الخصوص نوع هوشمند، علاوه بر یدک کشیدن نام برندهای مختلف، همچون خرید باتری سامسونگ تحت تأثیر چه تفاوت‌هایی برای انتخاب محصول مورد پسندتان، اقدام به تصمیم‌گیری نموده‌اید.

باتری موبایل

یا تاکنون فکر کرده‌اید که باتری گوشی‌های همراه چیست و چه تأثیری بر عملکرد کلی دستگاه ارتباطی مورد استفاده مردم دارد؟ انواع متفاوت این قطعه‌ی سخت افزاری و اغلب جدا شونده از ساختار تلفن همراه، چه تأثیری بر عملکرد کلی دستگاه دارد؟

اگر قصد خرید باتری سامسونگ، آیفون، هوآوی و دیگر برندهای موجود در بازار را دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه با بررسی و تشریح هر آن‌چه در رابطه با تفاوت این محصولات قابل ارائه است، روند خرید و انتخاب این عضو از لوازم جانبی موجود برای تلفن‌های همراه را تا حدود قابل توجهی برایتان آسان کنیم.

چیستی باتری تلفن همراه

تلفن‌های همراه پس از این که توسط کمپانی‌های مختلف تولید و به بازار عرضه شدند با کاربردی که داشتند، به سرعت جای خود را در میان زندگی روزمره باز کرده و نقش عمده‌ای ایفا کردند. یکی از برندهایی که تلفن‌های همراه و لوازم جانبی ساخته شده در شرکت‌هایش به علت کیفیت و کارآیی بالا در میان مردم از ابتدا تا هم اکنون محبوبیت بالایی کسب کرده‌اند، برند سامسونگ است. اگر چه محصولات عرضه شده با نام و برند آیفون نیز به اندازه‌ی محصولات ساخته و مونتاژ شده توسط کمپانی سامسونگ محبوب و کارآ بوده‌اند اما فاکتوری به عنوان قیمت بالا، موجب شده عموم مردم توان تهیه گوشی آیفون، خرید باتری آیفون و.... را به صورت گسترده نداشته باشند و از این رو این برند به جایگاه دوم تنزل پیدا کرده است.

باتری موبایل را می‌توان یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اجزای سخت افزاری گوشی‌های همراه دانست. این اهمیت به گونه‌ای قابل تعمیم است که حتی برخی اذعان می‌دارند مهم‌ترین قطعه‌ی به کار رفته در تلفن همراه، همین باتری است. علت این امر را می‌توان در وظیفه‌ی این قطعه سخت افزاری جستجو نمود، چرا که باتری موبایل با تأمین انرژی از طریق جریان برق، به وسیله‌ی رابطی به نام شارژر، امکان روشن شدن تلفن‌های همراه را به وجود می‌آورد. بدیهی است بدون روشن شدن، گوشی تلفن همراه همه‌ی کارآیی خود را از دست داده و تحت هیچ شرایطی قابل استفاده نمی‌باشد.

اگر برای خرید باتری سامسونگ به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی‌های همراه و دیگر برندها از جمله خرید باتری آیفون به عنوان دیگر برند معروف و محبوبی که در این زمینه وجود دارد اقدام کرده باشید، قطعاً با انواع مختلفی از باتری در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف رو به رو شده‌اید. هنگام خرید باتری سامسونگ، آیفون و ..... علاوه بر تفاوت در ظرفیت، ابعاد و ..... از نظر جنس و مواد به کار برده شده در ساخنار باتری نیز تفاوت‌هایی را مشاهده خواهید کرد. مجموعه‌ی این تفاوت‌های ساختاری و کاربردی باعث شده که هم‌ اکنون شاهد تفاوت‌های کلی در ساختار باتری‌ها باشیم.

همه چیز در مورد تفاوت انواع باتری موبایل

انواع باتری‌های موجود در بازار

همان طور که می‌دانید و در سطرهای پیشین به آن اشاره شد، کیفیت باتری تلفن همراه از جمله و از معدود مواردی است که می‌تواند نشان‌ دهنده‌ی ظرفیت و کارآیی و در نتیجه میزان سلامت و ماندگاری تلفن همراه شما باشد. کمپانی‌های مختلف تولید کننده‌ی گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی‌شان از قبیل کمپانی سامسونگ، برای خرید باتری سامسونگ گزینه‌های به روز و متفاوتی را به بازار عرضه می‌کنند، چرا که آن‌ها جهت حفظ محبوبیت و رتبه‌ی خود در رنکینگ کیفیت، همواره به دنبال بهره گیری از دانش و تکنولوژی روز جهانی در ساختار موارد تولیدی خود خواهند بود.

تفاوت‌های اصلی‌ای که در خرید باتری سامسونگ و سایر برندهای موجود می‌توان مشاهده نمود، عبارتند از ظرفیت، طول عمر و میزان ماندگاری، سبک بودن یا سنگین بودن از نظر وزنی، ابعاد، کیفیت و کارآیی، نگهداری شارژ، سرعت دریافت شارژ و ......

اما آن‌چه که تعیین کننده و به وجود آورنده‌ی این تفاوت‌ها به حساب می‌آیند، دو موردِ ساختار و برند تولیدکننده است. در رابطه با برند، هر شخص با توجه به کمپانی سازنده‌ی تلفن همراه خود اقدام به خرید از یک فروشگاه معتبر و مطمئن خواهد نمود. مثالی که می‌توان در این رابطه برای درک بهتر بیان نمود، خرید باتری سامسونگ از امگا باتری برای گوشی تلفن همراه سامسونگ است.

جنس و ساختار انواع باتری

  • باتری‌های نیکل کادمیوم

در ساختار باتری‌های نیکل کادمیوم، علاوه بر نیکل و کادمیوم از اکسید نیز استفاده شده است. وزن این باتری‌ها به نسبت ابعاد بالایی که دارا هستند بالا بوده و به سرعت در روند شارژ شدن یا استفاده، داغ می‌شوند. این باتری‌ها را می‌توان اولین نوع باتری‌های عرضه شده به بازار دانست. این باتری‌ها پس از مدتی از رده باتری‌های موجود در بازار خارج شدند و انواع جدیدتری جایگزین آن‌ها شدند. نتیجه‌ی این خروج از بازار این است که اگر کسی هم اکنون قصد خرید باتری آیفون، سامسونگ و .... داشته باشد، ممکن نیست به باتری‌ای با ساختار نیکل کادمیوم برخورد کند. از دیگر معایب این باتری‌ها می‌توان به آسیب رساندن به سلامت کلی گوشی و محیط زیست اشاره نمود.

  • باتری نیکل هیدرید فلز

نسل دوم عرضه شده از باتری‌های تلفن همراه، باتری‌های نیکل هیدریدی بودند. این نسل از باتری‌ها در ضمن شباهت زیادی که با نسل پیشین خود داشتند، اما با داشتن تفاوت‌هایی از دسته آن باتری‌ها جدا می‌شوند. این باتری‌ها، علاوه بر طرفیت و ماندگاری بیشتری که دارند، با حذف فلز سمی کادمیوم از ساحتارشان، به باطری‌هایی کم خطرتر، کوچک‌تر و سبک‌تر تبدیل شدند.

  • باتری لیتیوم یونی

بانری‌های لیتیوم یونی که از جدیدترین باتری‌های ساخته وعرضه شده‌ به بازار ابزار و لوازم الکترونیکی‌اند، بیش از دو برابر ظرفیت دو مدل قبلی معرفی شده توان ذخیره انرژی دارند. وزن کم، حجم و ابعاد کوچک، طول عمر و ماندگاری بالا را می‌توان از دلایل محبوبیت این باتری‌ها دانست. بسیاری از مواقع برای خرید باتری سامسونگ یا دیگر برندها، باتری‌های قابل خریداری و با کیفیت قابل توجه، از جنس لیتیوم یونی خواهند بود. گفتنی است این باتری‌ها تنها مختص گوشی‌های تلفن همراه نبوده و برای تبلت‌ها و رایانه‌های همراه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته‌ای که باتری‌های لیتیوم یونی را از دور باتری‌های ایمن خارج می‌کند این است که به علت ساختارش، در اثر داغ شدن زیاد ممکن است منفجر شوند.

  • باتری لیتیوم پلیمری

پس از از باتری‌های لیتیوم یونی و به عنوان آخرین نسل باتری‌های قابل خرید برای تلفن‌های همراه، تبلت و رایانه‌های همراه، باتری‌های لیتیوم پلیمری به بازار عرضه شدند. امنیتی که خرید باتری سامسونگ لیتیوم پلیمری در روند استفاده، برای مصرف کنندگان تأمین می‌کند به مراتب بیش از نسل‌های پیشین است.

همه چیز در مورد تفاوت انواع باتری موبایل

از دیگر مزایای این باتری‌ها می‌توان به مواردی چون نازک و سبک بودن، قابل تهیه در ابعاد مختلف، ظرفیت بالای ذخیره و نگهداری انرژی، قیمت متناسب، طول عمر و ماندگاری بالا می‌باشد. اگر قصد خرید باتری سامسونگ و دیگر برندهای موجود از مرجعی معتبر و قابل اطمینان‌ دارید، امگا باتری در خدمت شماست.

امگا باتری به عنوان یکی از مراجع معتبر جهت خرید باتری و شارژرهای تلفن همراه، با در نظر گرفتن مزایایی چون ارسال سریع به سراسر کشور، تضمین کیفیت کالا، قیمت متناسب، ضمانت اصالت کالا، ضمانت عودت وجه در شرایط خاص و .... سعی بر رقم زدن خریدی هوشمندانه برای مشتریان عزیز دارد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده و خرید محصولات موجود در امگا باتری به نشانی الکترونیکی https://omegabattery.ir/ مراجعه فرمایید.

کد خبر 606931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha