پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

یک روزنامه ایتالیایی در تشریح زندگینامه نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی نوشت: نفتالی بنت معتقد است راه حلی برای مسأله فلسطین وجود ندارد.

نفتالی بنت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  خبرآنلاین، روزنامه ایتالیایی ایل‌جورناله در گزارشی با عنوان «نفتالی بنت کیست؟» به بیوگرافی نخست وزیر تازه نفس رژیم صهیونیستی پرداخت و معتقد است که او از نتانیاهو تندرو تر و راه حلی را برای مساله فلسطین متصور نیست! در ادامه می خوانید:

نفتالی بنت پس از آنکه سال ها یکی از افراد بسیار نزدیک به نتانیاهو بود، در نهایت از رهبر حزب لیکود فاصله گرفت و به فردی با نفوذ در انتخابات ماه مارس ۲۰۲۱ تبدیل گردد. وی در انتخابات اخیر به عنوان رهبر یامینا یعنی حزب راست افراطی که توسط خود وی تأسیس شد، مطرح شد و موفق به کسب ۷ کرسی گردید.

وی بین سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۶ در ارتش اسرائیل خدمت کرد و عضو سایرت متکل یعنی یگان نظامی نیروهای ویژه که در عملیات شناسایی، مقابله با تروریسم و جمع آوری اطلاعات در خاک دشمن  بود که در این زمینه تبحر ویژه ای دارد.

پس از سال ۱۹۹۹ و پس از دریافت لیسانس در رشتۀ حقوق در دانشگاه یهودی بیت المقدس به منهتان انتقال یافت و در آنجا شرکت نرم افزاری ضد تقلب سیوتا را تأسیس نمود که متعاقباً در سال ۲۰۰۵ به بهای ۱۴۵ میلیون دلار آن را به فروش رساند. به لطف درآمدهای حاصله از این فروش به اسرائیل بازگشت و وارد سیاست شد.

بنت حرفه سیاسی خود را در کنار نتانیاهو آغاز کرد. مدت دو سال یعنی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ به سمت ریاست کارکنان گماشته شد و به کارزار انتخابات مقدماتی لیکود در سال ۲۰۰۷ پرداخت. وی که در سال ۲۰۱۸ بار دیگر وارد مجلس یهودی شد تصمیم گرفت حزب خود را رها کند تا به همراه سایر نمایندگان مجلس یک حزب جدید راستگرا تأسیس نماید. لیکن این تلاش نقش بر آب شد زیرا در انتخابات ۲۰۱۹ این حزب رأی نیاورد. البته بنت از این موضوع درس گرفت و فوری حزب یامینا را تأسیس نمود که موفق به کسب ۷ کرسی در انتخابات بعدی گردید.

موضع بنت در قبال مسأله فلسطین روشن است: هیچ کشور فلسطینی مستقل و دارای حاکمیت هرگز نمی تواند تشکیل شود. وی حامی بزرگ شهرک سازی‌ها در سرزمین های اشغالی بود. وی پیشنهاد الحاق منطقه C   کرانه باختری به اسرائیل را داد و به فلسطینیان پیشنهاد داد که در آنجا ساکن شوند  تا امکان کسب تابعیت اسرائیل برایشان فراهم آید.

البته مناطق A  و B قرار است توسط حکومت خودگردان فلسطین به همراه شین بت اداره شود. طرح بنت  ساخت زیرساخت های بیشتر در منطقه الحاقی و سایر مناطق باقی مانده است تا امکان رشد اقتصادی سراسر سرزمین را فراهم آورد. البته غزه باید تحت کنترل مصر قرار گیرد.

بنابراین رهبر حزب یامینا مخالف راه حل دو کشور است و معتقد است که راه حلی برای مسأله فلسطین وجود ندارد. به عقیده وی صحبت از اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل اشتباه است زیرا هرگز یک کشور فلسطینی وجود نداشته است.

کد خبر 606675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha