مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: از سال گذشته تاکنون آمار مراکز استخراج غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور شناسایی شده به ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز رسیده است.

استخراج رمزارز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)،  محمدحسن متولی زاده افزود: فقط در یک هفته گذشته ۲۹ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز شناسایی شده است.

وی ادامه داد:  همه مراکز شناسایی شده شخصی و متعلق به افراد بوده‌اند.

مدیرعامل توانیر درباره نحوه شناسایی مرکزهای غیرمجاز استخراج رمز ارز خاطرنشان کرد: ابعاد این دستگاه‌ها کوچک است و در عین حال افراد از راه‌های پیچیده‌ای به تامین برق غیرقانونی این دستگاه‌ها  استفاده می‌کنند که کار شناسایی را سخت‌تر می‌کند.

متولی زاده گفت: بیشتر این مراکز از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند و باعث فشار مضاعفی به شبکه می‌شوند.

وی نوسان‌های قیمتی رمزارزها را یکی از مهمترین دلایل سوق پیدا کردن افرد به سمت رمزارزها برشمرد.

مدیرعامل توانیر درباره اینکه میزان استخراج رمزارزها در ایران چقدر است، ادامه داد : ما براساس اطلاعات مراکز بین المللی که استخراج رمزارزها در جهان را رصد می‌کنند، صحبت می‌کنیم و برپایه آمارهای این مراکز، ۱۰ درصد از کل ماینینگ جهان در ایران انجام و حدود ۲ هزار مگاوات را شامل می‌شود.

متولی زاده با اشاره به این که امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی مصرف برق هستیم، افزود: این میزان رشد در تاریخ صنعت برق ایران و شاید جهان بی سابقه باشد.

وی با اشاره به این که در چندروزی که خاموشی داشتیم، ۹۵ درصد از برق کشور تامین شد و فقط ۵ درصد قابل تامین نبود، گفت: ما همه سعی خود را برای جلوگیری از قطعی برق انجام می‌دهیم ولی بدون همکاری مردم این کار امکان پذیر نخواهد بود.

کد خبر 606649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha