رئیس پلیس راهور مازندران از نبود دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در این استان انتقاد کرد و گفت: با این که جاده‌های مازندران محل تردد میلیون‌ها خودرو در سال است اما هنوز دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف رانندگی در آن به کار گرفته نشد.

دوربین ثبت تخلف

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ نصرالله بیگلری با انتقاد از کم‌توجهی شهرداری‌های مازندران به تجهیز شهرها به سامانه تصویری پایش و ثبت هوشمند تخلف رانندگی اظهار کرد: با وجود این که مازندران در طول سال میزبان میلیون‌ها مسافر است و ترافیک در مسیرهای شهری و بین شهری این استان بالاست، اما نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات هنوز جدی گرفته نشد.

وی افزود: بسیاری از استان‌ها با نصب این دوربین‌ها کمک زیادی به راهور برای کنترل ترافیک و همچنین کاهش حوادث رانندگی کردند. اما در مازندران هنوز این اتفاق رخ نداده است.

رئیس پلیس راهور مازندران خاطرنشان کرد: در استان‌هایی مانند سمنان، قزوین و گلستان اکنون بخشی از کنترل و ثبت تخلفات توسط همین دوربین‌ها انجام می‌شود. اما در مازندران هنوز پایش تصویری توسط اپراتور باید انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نبود این دوربین‌ها سبب شده که رانندگان متخلف در بیشتر شهرهای استان و به ویژه خیابان‌های پرتردد شهرهای بزرگ مانند خیابان‌های قارن و فرهنگ ساری بدون توجه به دوربین‌های پایش تصویری تخلفاتی مانند تردد با سرعت غیرمجاز را انجام دهند.

بیگلری تصریح کرد: نصب این دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف می‌تواند تا ۴۰ درصد به کاهش حوادث رانندگی منجر شود. انتظار داریم شهرداری‌ها و مسئولان مربوطه در استان اقدامات جدی‌تری برای تجهیز مناطق حادثه‌خیز و پرتردد استان به دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف انجام دهند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده قرار شد که در دو نقطه از شهر بابل و سه نقطه از شهر ساری دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف نصب شود که امیدواریم به سرانجام برسد.

کد خبر 606647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha