رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس از غرق شدن ۳ کودک در استخری در شهرستان سپیدان استان فارس خبر داد.

غرق شدن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، محمدجواد مرادیان (رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس) گفت: ظهر امروز گزارش غرق‌شدگی ۳ کودک درون استخری در باغ به سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس گزارش شد و بلافاصله امدادگران به محل حادثه واقع در شهرستان سپیدان سپیدان ـ جاده رودبال اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه ۳ کودک درون استخر سقوط کردند که ۲ نفر از آن‌ها به دلیل خفگی جان خود را از دست دادند و یک کودک ۹ ساله با حضور به موقع ماموران اورژانس از غرق‌شدگی نجات داده شد و توسط آمبولانس به بیمارستان سپیدان انتقال یافت.

مرادیان گفت: از ابتدای فروردین‌ امسال تاکنون ۲۶ مورد گزارش غرق‌شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس استان فارس گزارش شده است و متاسفانه از این تعداد شاهد مرگ ۱۱ نفر از آنها بوده‌ایم.

مرادیان افزود: هنگام شنا کردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از حد مجاز در زیر آب باعث می‌شود که فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق‌شدگی اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه هنگام غرق‌شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، ادامه داد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هرچه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

رئیس اورژانس استان فارس در پایان از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سدها و دیگر مکان‌هایی که فاقد هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کنند و پس از فراگیری فن شنا تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

مرادیان نیمه اردیبهشت امسال اعلام کرده بود که از ابتدای امسال تاکنون ۹۴۱۶ ماموریت جاده‌ای توسط تیم‌های امدادی اورژانس انجام شده است که از این تعداد ۷ ماموریت به غرق‌شدگی در رودها، استخرها و سدها اختصاص داشته است.
 

کد خبر 606549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha