اتاق اصناف ایران در بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا اعلام کرد که شرکت‌های مرتبط با خدمات عمومی (برق و گاز) تا پایان شهریورماه از قطع خدمات به مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده به علت وجود بدهی خودداری کنند.

کار و اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اتاق اصناف ایران، براساس اطلاعیه اتاق اصناف ایران در راستای حمایت‌های بیمه‌ای، صدور مجوزها و حامل‌های انرژی و سایر حمایت‌ها با عنوان ” تمدید بسته حمایت از کسب وکارها و مشاغل به‌شدت آسیب دیده از کرونا” که در هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به تاریخ هشتم خرداد ماه که به تایید مراجع ذی ربط نیز رسیده است، برای مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا حق بیمه سهم کارفرمایی اردیبهشت و خرداد ماه ۱۴۰۰ به مدت دو ماه امهال می‌شود.

همچنین برای مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا، شامل بند (ث) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، موکول به رعایت شرط حفظ یا افزایش سطح اشتغال نیروی انسانی نخواهد بود.

کلیه مجوزهای صادره توسط دستگاه‌ها و نهادهای متولی صدور مجوز در کشور برای کلیه فعالیت‌ها و کسب‌وکارها و مشاغل تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه تمدید می‌شود. تمامی مراجع صدور مجوز در کشور مکلف‌اند اقدامات و اطلاع‌رسانی لازم به ذینفعان را به عمل آورند.

شرکت‌های مرتبط با خدمات عمومی (برق و گاز) تا پایان شهریورماه از قطع خدمات به مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده به علت وجود بدهی، خودداری کنند.

موجرین اماکن موقوفه، مذهبی، آستان‌های متبرکه و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مجازهستند حق‌ اجاره خود برای مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا را در سال ۱۴۰۰ معادل اجاره سال ۱۳۹۹ تعیین کنند.

اعتبار احکام هیات مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی و هیات رئیسه اتاق‌های اصناف سراسر کشور که مهلت تصدی آنان به موجب قانون نظام صنفی خاتمه یافته یا خاتمه می‌یابد، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید می‌شود و برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها تا این تاریخ به تعویق خواهد افتاد.

کد خبر 606546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha