وزیر کشور گفت: به وزارت نیرو و مخابرات اعلام شده که در ۲۴ ساعت برگزاری انتخابات نباید هیچ قطعی برق و تلفنی در کشور وجود داشته باشد که دوستان نیز قول داده‌اند مشکلی وجود نداشته باشد.

رحمانی فضلی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد انتخابات کشور با اشاره به جلسه هیئت مرکزی اجرایی با ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: گزارش‌های مرتبط با انتخابات را به دوستان دادیم تا نظرات و پیشنهادهای آنها را بشنویم.

امروز در حوزه امنیت انتخابات گزارش مفصلی از اقداماتی که درباره امنیت انتخابات از دی ماه شروع شده و ستاد امنیت انتخابات را در همه شهرهای ایران را تشکیل شده را تقدیم کردیم و اعلام شد که طبق پیش‌بینی‌ها و رصد مستمری که ما داریم در شرایط جاری مواجه با یک موضوع امنیت خاصی در زمان انتخابات نخواهیم بود. اما مسائل مستحدثه را کاملا رصد می‌کنیم و آمادگی پیشگیری در موارد احتمالی را داریم.

وی با بیان اینکه در بحث کرونا و مسائل بهداشتی انتخابات هم تاکید شد و توضیحاتی داده شد که هم تعداد شعبه‌ها را زیاد کنیم هم ساعات رای‌گیری را افزایش داده و هم تلاش کردیم شرایط مطلوب بهداشتی در تمام شعبه‌ها ایجاد کنیم، گفت: از همه عوامل اجرایی ما در شعبه‌ها تست PCR خواهند گرفت که مطمئن شویم همه سالم هستند که موجب تسری و شیوع بیماری نشوند. امیدواریم که با تمهیدات اندیشیده شده، حداکثر رعایت اصول بهداشتی را داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی درباره مشکلات دیگر در حین رای‌گیری از جمله کمبود تعرفه و یا قطعی برق با تاکید بر اینکه همه پیش‌بینی‌ها را انجام دادیم، اظهار داشت: همه دستگاه‌های هویت‌یاب و هویت سنج ما آفلاین و همه مجهز به باتری هستند. ضمن اینکه به وزارت نیرو و مخابرات اعلام شده که در آن ۲۴ ساعت نباید هیچ قطعی برق و تلفنی در کشور وجود داشته باشد که دوستان نیز قول داده‌اند مشکلی وجود نداشته باشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مورد تعرفه‌ها نیز به اندازه کافی،  یعنی ۱۰ درصد بیشتر از تعداد مشارکت‌کنندگان توزیع شده‌ است. با قاطعیت و صراحت می‌گویم که در فرآیند رای‌گیری از ابتدای حضور مردم در شعبه‌ها ثبت‌نام، رای گرفتن و رای دادن تا مرحله شمارش و تجمیع نهایی این فرآیند، چندین بار رفت و برگشت داده شده و از تجربه سال‌های قبل استفاده کردیم. به گونه‌ای که به هیچ وجه در این فرایند هیچ‌گونه تخلف و تقلب ممکن نبوده است.

وی یادآور شد: در دوره قبلی نیز برخی مسائل مطرح بود و برخی شکایت شده بود که در مسیر قوه قضاییه رسیدگی شد و تقریباً بیش از ۹۰ درصد آنها تبرئه شدند و بقیه افرادی که محکوم شدند، به دلیل‌ فرآیند نبوده بلکه در جانبداری و سخن گفتن بوده است.

وزیر کشور درباره میزان مشارکت نیز اظهار داشت: مشارکت موضوع مهمی است اما در شرایط فعلی کانون‌های مشارکت‌زای ما با کندی و عدم فعالیت مواجه هستند؛ مثلاً مدارس، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش یکی از کانون‌های مهم مشارکت بود که در حال حاضر تعطیل هستند یا دانشگاه‌های ما از نظر مشارکت سیاسی بسیار مهم بودند اما اکنون تعطیل هستند؛ مساجد ما که محل برگزاری اجتماع و نمازها بوده در حال حاضر با تعداد اندکی آن هم فقط در حد نماز فعال هستند.

وی افزود: همچنین اکثر نامزدها در شهرستان‌ها و استان‌ها هنوز ستادی ندارند و علی‌القاعده وقتی ستاد ندارند، فعالیتی هم ندارند. ما برای برگزاری میتینگ‌ها با شرط امکان استفاده از ۳۰ درصد فضا مجور داده‌ایم اما تا امروز حتی یک میتینگ برگزار نشده است. وضعیت مانند آنچه در سال‌های قبل رخ می‌داده، نیست و همه دستگاه‌ها، مردم و کانون‌های سیاسی و اجتماعی که توان تأثیرگذاری دارند، باید پای‌کار بیایند.

رحمانی فضلی ادامه داد: امیدواریم با شروع تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا این تبلیغات در افزایش مشارکت و گرمی بازار تبلیغات موثر باشد.

وزیر کشور در پایان گفت: برخی درباره مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها نیز پیشنهاداتی داشتند که ما فردا در جلسه کمیسیون تبلیغات آنها را بررسی خواهیم کرد. ظرفیت‌ها و امکانات برای برگزاری انتخابات خوب مهیا است تا شاهد حضور پرشور مردم و شرایط امن، سالم و قانونی برای انتخابات باشیم.

کد خبر 606478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha