شهردار تهران با بیان اینکه در همه نقاط شهر پروژه های توسعه محله ای برای رضایت شهروندان تعریف شده است، گفت: دستگاه حفاری مترو به منطقه ۲۰ و ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی منتقل شده و این منطقه از ۲ خط مترو بهره‌مند می‌شود.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی امروز در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۲۰ گفت : تهران تا دوره های متمادی به ری معروف بود و آبادی های منفک از هم تهران را تشکیل می دادند. ری یکی از تمدن های اولیه بشری است که نقش آن در توسعه تمدن بشری بی بدیل است و باید مطابق با این ارزش ها آن را معرفی کنیم.

او افزود: شهر ری محور فرهنگی تاریخی یکی از موضوعات مهم طرح جامع تهران است و یکی از طرح‌های موضوعی و موضعی تهران را به خود اختصاص داده است.

حناچی ادامه داد: تهران تا دوره های متمادی به ری معروف بود و آبادی های منفک از هم تهران را تشکیل می دادند. ری یکی از تمدن های اولیه بشری است که نقش آن در توسعه تمدن بشری بی بدیل است و باید مطابق با این ارزش ها آن را معرفی کنیم.

او گفت: در همه نقاط شهر تهران پروژه های توسعه محله ای تعریف شده که ۲  هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ و برای سال  ۱۴۰۰ نیز بیش از این مقدار اعتبار برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه این پروژه ها مستقیما محلات را هدف قرار می دهند و مردم نتایج آن را حس می کنند و با زندگی روزمره آنان سروکار دارد، افزود: توسعه و ارتقای فضای سبز و توسعه قلمرو عمومی در این پروژه ها لحاظ می شود و پروژه های امروز نیز از این جنس بودند.

او با بیان اینکه این پروژه ها نشان می دهد که در امتداد شعار مطرح شده، حرکت می کنیم، اضافه کرد: در این منطقه برج طغرل باقیمانده از یک تمدن بشری است. همچنین منطقه ری، در زیر زمین بیش از روی آن لایه های مختلف تمدن بشری را تجربه کرده و تلاش می کنیم توجه بیشتری به ارزش های این منطقه داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به آتش سوزی هفته گذشته در پالایشگاه ری عنوان کرد: خوشبختانه آتش سوزی پالایشگاه ری به خیر گذشت که البته نشان از این دارد که هوشمندی مدیریت شهری چقدر می تواند تاثیر گذار باشد. فاجعه ای که در ساعات اولیه کنترل شد، نتیجه اعتبارات ویژه ای است که شهرداری و شورا برای تهیه تجهیزات ویژه به سازمان آتش نشانی اختصاص دادند که در هفته گذشته یکی از گوشه های آن را تجربه کردیم.

حناچی اضافه کرد : جلوگیری از گسترش آتش در ساعات اولیه نقش ویژه ای در مهار کامل آن داشت.

او ادامه داد: کارخانه سیمان ری یکی از قدیمی‌ترین کارخانه های دوره معاصر بود که سندش از کنترل منافع عمومی خارج شد و با زحمات دادستان و رییس دادگستری ری توانستیم کنترل آن را به دست بگیریم تا در آینده به محرک اقتصادی در منطقه ۲۰ تبدیل شود.

شهردار تهران تصریح کرد: دستگاه حفاری مترو نیز به منطقه ۲۰ و ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی منتقل شده و این منطقه از ۲ خط مترو بهره‌مند می‌شود. ۲ خط در محدوده شرقی و غربی برای آن تعریف شده است که امیدواریم مورد رضایت مردم این منطقه قرار بگیرد.

کد خبر 606429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha