مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

حتما دردناک‌ترین اتفاقی که ممکن است برای ظاهر هر شخصی بیفتد این است که زیبایی خود را به نحوی از دست دهد. ریزش موها، کچلی یا از بین رفتن زیبایی پوست از جمله اتفافات وحشتناکی است که ممکن است برخی از ما در دوران زندگی خود آن را تجربه کنیم.

image-20210609111703-4.jpeg

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نگران سلامت موهای خود هستند و از کچلی و ریزش مو هراسانید حتما این مقاله را بخوانید چرا که در آن به راهکارهایی اشاره کرده‌ایم که می‌توانند شما را برای همیشه از شر ریزش مو نجات دهند.

دلایل ریزش مو

همان‌طور که می‌دانید دلایل زیادی برای ریزش مو در بین زنان و مردان وجود دارد. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- عوامل ارثی و ژنتیکی

- عوامل محیطی مثل استرس و بی‌خوابی و آلودگی هوا

- رنگ کردن مو با مواد غیر استاندارد

- مراقبت نکردن از موها به طور صحیح

- استفاده از ماسک‌ها و شامپوهای نامرغوب و غیر استاندارد

البته همه می‌دانیم که برای جلوگیری از ریزش مو حتی در مواقعی که عوامل ارثی و ژنتیکی هم دخیلند اگر زودتر دست به کار شویم می‌توانیم تا ۸۰ درصد جلوی بروز چنین واقعه‌ای را بگیریم. در موارد دیگر نیز در صورت رعایت اصول بهداشتی و استفاده از مواد مرغوب می‌توانیم سلامت موهای خود را برای همیشه تضمین کنیم.

۷ قدم طلایی برای مراقبت از موی سر

۷ قدم مراقبت از مو سر، ماسک، سرم و کرم مو

اگر تا امروز به فکر سلامت موهایتان نبوده‌اید و با ریزش شدید آن دست و پنجه نرم می‌کنید یا اگر همیشه به جای خرید وسایل استاندارد به دنبال محصولات مراقبتی تقلبی رفته‌اید یا اگر از آن دسته هستید که همیشه مراقبت موهایشان هستند و به دنبال محصولات آرایشی بهتری هستید توصیه می‌کنیم حتما این هفت قدم طلایی برای مراقبت از موهای سرتان را جدی بگیرید و به آن‌ها عمل کنید:

۱. مراقبت‌های مو پس از رنگ کردن و کراتینه

حتما می‌دانید که هیچ‌گاه نباید از رنگ‌های غیراستاندارد برای موهای خود استفاده کنید. البته این را هم می‌دانید که معمولا موها پس از رنگ شدن و دکلره معمولا حالت وز پیدا می‌کنند و زیبایی و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. در چنین مواقعی استفاده از سرم مو یا کرم مویی مرغوب یا ماسک مویی مغذی می‌تواند نجات‌دهنده موهای شما باشد.

۲. شستشوی موها پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی

میزان آلودگی هوا در کلان‌شهرها در سراسر دنیا در حال افزایش است. یکی از علت‌های ریزش مو نیز همانطور که گفته شد قرار گرفتن در معرض هوای آلوده است. هوای آلوده نه تنها برای سلامت ریه بلکه برای سلامت موها نیز بسیار مضر است. توصیه پزشکان و متخصصان بهداشت مو این است که حتما پس از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد موهای خود را با شامپوهای استاندارد و مناسب موی سرتان بشوئید تا دچار ریزش مو نشوید.

۳. مراقبت‌های مو پس از حمام

اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید و حالت خود را از دست داده‌اند، یا اگر می‌خواهید موهای خوش‌حالت‌تری پس از حمام داشته باشید توصیه پزشکان پوست و زیبایی این است که پس از حمام از ماسک مو و کرم مو از مدل استاندارد استفاده کنید تا مواد مغذی و مورد نیاز موها به آن‌ها برسد.

۴. کم کردن استرس و بی‌خوابی

مشکلات اعصاب، استرس و بی‌خوابی از جمله عوامل ریزش مو محسوب می‌شوند. اگر دوست دارید بر استرس‌های خود غلبه کنید می‌توانید ورزش، مدیتیشن یا یوگا را در برنامه زندگی خود قرار دهید. از تکنیک‌های تنفس عمیق نیز در طول روز استفاده کنید تا بدنتان بهتر بتواند با استرس مبارزه کند. در نهایت اگر هیچ یک از این راه‌ها موثر نبود حتما با مشاور یا روانشناس درباره مشکلتان صحبت کنید. این کار به شما کمک می‌کند سریع‌تر به آرامش برسید.

۷ قدم مراقبت از مو سر، ماسک، سرم و کرم مو

۵. غلبه بر عوامل ارثی و ژنتیکی

درست است که تاثیر عوامل ژنتیکی و ارثی بر بدن ما بسیار زیاد است و در برخی موارد غلبه بر آن‌ها شاید حتی ناممکن به نظر برسد اما در صورت پیشگیری و مراقبت صحیح از موهای خود می‌توانید تا حد زیادی جلوی تاثیر این عوامل را بگیرید. اگر همه اعضای خانواده شما با مشکل کچلی دست و پنجه نرم می‌کنند از همان نوجوانی از محصولات مراقبتی مو استفاده کنید تا تاثیر این عوامل در بزرگسالی کمتر شود.

۶. استفاده از محصولات بهداشتی استاندارد

مو مانند هر گل و گیاهی نیاز به تغذیه صحیح و مناسب دارد. اگر خاک گلدان نامناسب باشد و مواد مغذی گیاه به آن نرسد مسلم است که پس از مدتی گل‌هایتان پژمرده خواهند شد. شما نیز باید در مراقبت از پوست سرتان بسیار دقت کنید و از ماسک‌ها، سرم‌ها، شامپوها و کرم‌های نامرغوب استفاده نکنید چرا که این مواد نامرغوب بیش از آن‌که سودی به شما برسانند موجب تحریک بیشتر پوست سرتان می‌شوند و احتمال ریزش مویتان را بیشتر می‌کنند.

۷. مراقبت صحیح از پوست و موی سر

مراقبت کردن با مراقبت صحیح کردن بسیار متفاوت است. شاید شما هر روز موهایتان را بشوئید و با خود فکر کنید که از موهایتان مراقبت می‌کنید اما باید همین حالا این را بدانید که مراقبت صحیحی از موهای خودتان نمی‌کنید. برای مراقبت بهتر و صحیح ملحفه یا روبالشتی خود را مرتبا عوض کنید، پس از استحمام از سرم‌ مو ها و ماسک‌های موی معتبر و اصل استفاده کنید، اجازه دهید موهایتان هوا بخورند و در معرض نور آفتاب قرار گیرند، از زیاد بستن یا کشیدن آن‌ها جلوگیری کنید. از شانه یا بورس‌های نامرغوب استفاده نکنید و مدام آن‌ها را در معرض رنگ‌ها و مواد شیمیایی نامرغوب قرار ندهید.

جان کلام

برای داشتن موهای زیبا و درخشنده لازم است به سلامت آن‌ها بیشتر توجه کنید و از عوامل تخریب‌کننده مو جلوگیر به عمل آورید. برای مراقبت از موهایتان به آن هفت کلید طلایی توجه کنید و اگر نمی‌دانستید از کجا می‌توانید بهترین و اصیل‌ترین مواد آرایشی و بهداشتی را برای موهایتان تهیه کنید حتما به وبسایت ریحا سر بزنید. در این وبسایت می‌توانید تمام ماسک ‌موهای اصل، کرم موهای اصل و سرم مو های اصل بازارهای اروپایی را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید و از ضمانت بازگشت کالا نیز بهره‌مند شوید.

کد خبر 606397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha