پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر محمود درویش، شاعر مبارز فلسطینی در میان اشک و اندوه هزاران فلسطینی به‌خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا، پس از آن‌که پیکر محمود درویش روز چهارشنبه، 23 مرداد از مقر فرماندهی تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله در حضور مقام‌ها و شخصیت‌های بلندپایه و همچنین سوگواران فلسطینی به سمت کاخ فرهنگی این شهر کرانه‌ باختری منتقل شد، در خانه‌ ابدی‌اش آرام گرفت.

هنگامی که تابوت محمود درویش درون خاک قرار می‌گرفت، سوگواران فریاد «محمود! محمود! تو آرام می‌خوابی؛ اما ما مبارزه را ادامه خواهیم داد» سر می‌دادند.

به گزارش رویترز، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود که در قالب یک مرثیه انجام داد، در سخنانی گفت: او استاد سخن و هوش بود؛ سمبولی که احساسات ملی ما را ابراز می‌کرد. بنیاد انسانی ما و بیانیه‌ استقلال ما بود. چه کسی می‌تواند آن‌طور که شایسته‌ اوست، از او تقدیر کند؟

وی افزود: داستان مردم فلسطین، داستان توست محمود! و با دیدار و گردهمایی ما زیباتر و کامل‌تر شد. تو با ما خواهی ماند؛ چراکه نماد همه‌ آن‌ چیزهایی هستی که ما را متحد می‌کند.

محمود عباس در ادامه ابراز امیدواری کرد: پرچمی که محمود درویش با شعرهایش برافراشته است، روزی در بیت‌المقدس، مسجدها و دیوارهای آن و تمامی پایتخت سرزمین فلسطین به اهتزاز درآید.

پس از آن‌که محمود عباس سه روز عزای عمومی در فلسطین اعلام کرد، سوگواران فلسطینی تصاویر و پوسترهای محمود درویش را بر دیوارهای این شهر آویختند و بیش از پنج‌هزار پرچم منقش به عکس او در این شهر کرانه‌ باختری به اهتزاز درآمد.

پیکر محمود درویش که به علت نارسایی قلبی در سن 67سالگی در تگزاس آمریکا درگذشت، توسط یک هواپیمای اختصاصی به پایتخت اردن منتقل شد و از آن‌جا به رام‌الله انتقال یافت.

کد خبر 60622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز