مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

مردم استان البرز می‌توانند در صورت مشاهده فروش بالاتر از ۲۴ هزار و ۹۰۰ گوشت مرغ در هر نقطه از استان موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش بدهند.

مرغ فروشی

 به گزارش همشهری آنلاین، چند روزی است که مسئولان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان البرز به مردم استان توصیه می‌کنند که گوشت مرغ را بالاتر از قیمت مصوب خریداری نکنند.

اسفند ماه سال گذشته و فروردین امسال مردم اغلب استان‌های کشور برای تهیه مرغ با مشکل جدی روبه‌رو بودند، اما با ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی از سوی دو وزارت  ذی‌ربط یعنی جهاد کشاورزی و صمت و ادارات کل تابعه در استان‌ها این مشکل برطرف شد. با وجود رفع مشکل هنوز یکی دو استان برای تنظیم برنامه‌ها در خصوص تولید و توزیع گوشت مرغ با مشکل روبه‌روهستند که اظهارات مسئولان ذی‌ربط در استان البرز درباره مرغ و توصیه به مردم که مرغ گران نخرند، باعث نگرانی‌هایی شده است.

عرضه گوشت مرغ به اندازه نیاز استان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز در این باره گفت: مردم در این شرایط نباید مرغ گران را بخرند چون وقتی نیاز استان به وفور تامین می‌شود، گران‌فروشی معنایی ندارد.

مسعود کریمی با اشاره به گلایه مردم از عدم عرضه مرغ با نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اظهار کرد: برای توزیع مرغ در استان سه پایانه در نظر گرفته شده و در همه آنها مرغ با نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن مرغ در البرز توزیع می‌شود و این میزان برطرف کننده تمام نیاز استان است.

کریمی افزود: جالب این است که در برخی از روزها، کل مرغی که در این پایانه‌ها عرضه می‌شود از طرف مرغ فروشی‌ها خریداری نمی‌شود و با اضافه بار مرغ مواجه می‌شویم و اینکه چرا با این شرایط همچنان مردم گلایه دارند که مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی به دستشان نمی‌رسد برای ما هم جای سوال است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز ادامه داد: جهاد کشاورزی به خصوص طی دو ماه اخیر مرغ مورد نیاز البرز نشینان را تامین کرده و خلل موجود را باید در زنجیره توزیع و عرضه جست‌وجو شود.

وی گفت: جهاد کشاورزی بر اساس فهرستی که اتحادیه مرغ و تخم مرغ در اختیارش قرار داده، مرغ تامین شده را در اختیار واحدهای عرضه قرار می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز هم  گفت: با هماهنگی‌های مطلوبی که بین جهاد کشاورزی و این سازمان وجود دارد، مرغ مصرفی خانوار به میزان کافی در بازار توزیع می‌شود.

رامین ربیعی افزود: در حال حاضر گوشت مرغ به اندازه کافی در بازارهای استان موجود است و با هر گونه گران‌فروشی در این زمینه با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

ربیعی گفت: در صورت ارسال هرگونه گزارشی مبنی بر گران فروشی مرغ، بازرسان این سازمان به سرعت وارد عمل  خواهند شد و با این گونه تخلفات با جدیت هرچه تمام تر برخورد خواهد شد.

تماس با سامانه ۱۲۴

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان البرز هم در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: قیمت مرغ در همه نقاط استان با نرخ ۲۴ هزار ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود و هر گونه تغییر قیمت در این رابطه تخلف محسوب می شود. برهمین اساس از البرزنشینان خواسته می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این رابطه با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و تخلفات را گزارش بدهند.

محسن بوستانی‌فر ادامه داد:میزان مصرف گوشت مرغ در استان البرز بیشتر از میزان تولید آن است. برهمین اساس برای رفع این کسری و تنظیم نیاز بازار بخشی از مرغ مورد نیاز البرز ازاستان‌های دیگر وارد می‌شود که این واردات هم تابع نرخ مصوب است و هیچگونه افزایش قیمتی به همراه ندارد.

وی گفت: نظارت‌ها برعرضه گوشت مرغ با جدیت دنبال می‌شود، اما طبق معمول برخی افراد در فروش انواع اقلام تخلفاتی را موجب می شوند که خارج از روال عادی بازار است. با این توصیف ممکن است شخصی یا اشخاصی گوشت مرغ را گران‌تر از سایر فروشگاه‌ها عرضه کنند که در صورت مشاهد به صورت جدی با آنها برخورد می‌شود.

کد خبر 606182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha