مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

رئیس سازمان امور عشایر ایران در بازدید از محلات عشایری خراسان جنوبی گفت: از دوشنبه صبح (۱۷ خرداد) خرید دام عشایر شروع می‌شود.

عشایر

شاپور علائی‌مقدم، در گفت‌گو با خبرنگار همشهری آنلاین، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی دام عشایر بصورت ترکیبی ۴۵ هزار تومان است و در ازای فروش هر کیلو به شرکت پشتیبانی امور دام، سه کیلو گرم جو دولتی به فروشندگان اهدا می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه خراسان جنوبی جزو گروه یک کشور در مورد خشکسالی و کمبود بارندگی است، این بازدید برای بررسی تأمین علوفه، خرید تضمینی دام و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و همچنین خدماتی از قبیل راه، آب، سوخت‌رسانی و آبرسانی به عشایر انجام شد.

علائی‌مقدم درباره برق‌رسانی به عشایر استان اظهار کرد: هرچند برق‌رسانی وظیفه سازمان امور عشایر نیست، اما به دلیل محرومیت این منطقه اعتبار لازم برای این امر تامین خواهد شد. برای تامین علوفه دام عشایری نیز علوفه‌ وارداتی به عشایر خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت.  

وی افزود: کمک به صندوق‌های خرد زنان عشایری باید افزایش یابد تا موجب اشتغال بیشتر در این زمینه شود و با معرفی بانوان عشایر برای گرفتن تسهیلات ارزان‌قیمت و بلاعوض بانکی بخشی از مشکلات این قشر زحمت‌کش حل می‌شود.  

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: پیشنهاد می‌شود بصورت یک تفاهم‌نامه برای بحث تعدیل اثرات خشکسالی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان امور عشایر ایران و ۱۰ میلیارد تومان از سوی استانداری با محوریت تامین آب و علوفه به عشایر استان پرداخت شود تا مشکلات عشایر در این خشکسالی به کم‌ترین حد برسد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث خرید دام که دو هفته پیش از طریق رسانه‌ها و جراید اعلام و باعث کوتاه شدن دست دلالان شد، به همشهری گفت: به دلیل درخواست شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر اینکه دام بیاید به مراکز استان‌ها و کشتارگاه‌ها فرستاده شود، وقفه‌ای بوجود آمد، اما با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان امور عشایر قرار بر این شد که دام‌ عشایر در میادین عرضه دام، خرید و فروش شود.

عصمتی‌پور افزود: از صبح دوشنبه ۱۷ خرداد تیم شهرستانی و استانی مشخص شده و خرید تضمینی دام آغاز می‌شود.

کد خبر 605711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha