مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: کسانی که دُز اول را دریافت کرده‌اند نگران طولانی شدن فاصله تزریق دُز دوم نباشند چون دُز اول تا حد زیادی ایمنی پایه ایجاد می‌کند.

واکسن کرونا ایرانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در روزهای اخیر شرکت‌های طرف قرارداد در تحویل محموله‌های توافق‌شده تاخیر داشتند و ممکن است برنامه واکسیناسیون در برخی از موارد طبق برنامه‌ریزی پیش نرود.

وی گفت: با توجه به عدم تعادل بین عرضه و تقاضای واکسن، پیشنهاد شده تا واکسیناسیون در قشر وسیعی از جامعه انجام شود و سپس دز دوم را بین مردم و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شود اما فعلا در کشورمان برنامه این است که دز اول و دوم به همین شکل انجام شود.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو ادامه داد: قاعدتا طبیعی است که واکسیناسیون طبق جدول زمان‌بندی پیش نرود، همانطور که در کشورهای اروپایی نیز در روند واکسیناسیون فراز و فرودهایی وجود داشت و به نظر می‌آید این فراز و فرودها همچنان قابل اجتناب و پیشگیری نباشد.

جهانپور افزود: کسانی که دُز اول را دریافت کرده‌اند نگران طولانی شدن فاصله تزریق دُز دوم نباشند چون دُز اول تا حد زیادی ایمنی پایه ایجاد می‌کند. اغلب واکسن‌هایی که تا کنون در دسترس است، با این وقفه ایجاد شده، مشکلی نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: به محض ورود محموله‌ها با یک فاصله زمانی منظم، تزریق براساس اولویت‌ها انجام می‌شود.

به دلیل به تاخیر افتادن واکسیناسیون عذرخواهی می‌کنیم

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: از عزیزانی که پس از دریافت پیامک، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند ولی واکسن موجود نبوده و واکسیناسیون انجام نشده است، عذرخواهی می‌کنیم.
 

کد خبر 605250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha