رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره تخلفات اداری در ادوار گذشته و همچنین ماجرای نشتی ۷۰۰ میلیاردی شهریه‌ها توضیح داد.

محمد مهدي طهرانچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ابهامات مالی ادوار گذشته این دانشگاه و اینکه آیا اقدامات قانونی لازم درباره این تخلفات صورت گرفته است، گفت: رفع این ابهامات و اشکالات عمدتا نیازمند ساماندهی بوده است. آنجا که تخلف جدی صورت گرفته باشد، ما حتماً پیگیری قضایی خواهیم کرد. البته بسیاری از موارد تخلف اداری بوده و نه قضایی.

وی ادامه داد: آنچه برای ما در دانشگاه آزاد بسیار مهم است ساماندهی، سامانه‌سپاری و شفافیت و نظارت‌پذیری است که این را به‌جد دنبال می‌کنیم تا بتوانیم در این زمینه یک دانشگاه پاسخگو داشته باشیم.

طهرانچی درباره ماجرای نشتی ۷۰۰ میلیارد تومانی شهریه‌ها در ادوار گذشته و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن اظهار داشت: درآمدهای دانشگاه آزاد از شهریه مشخص است. قبلاً سامانه‌ها هیچ اتصالی به یکدیگر نداشتند. سامانه مالی و سامانه آموزشی هم اصولاً هیچ ارتباطی با هم نداشتند و درواقع یک شکاف اطلاعاتی وجود داشت.

وی افزود: این شکاف باعث شد علی‌رغم انتظار افزایش، درآمدهای دانشگاه از محل شهریه از ۵ سال پیش تا سال گذشته فقط ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته باشد و به ۶ هزار میلیارد تومان برسد. اما امسال یک نظارت سامانه‌ای انجام دادیم و سامانه‌ها را به یکدیگر متصل کردیم و همین کار سبب شد در حالی که افزایش نرخ شهریه‌ها ۱۲ – ۱۳ درصد بود، به یکباره درآمد ما به چیزی حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیار تومان (چون تابستان را در پیش داریم نمی‌توان عدد دقیقی را ارائه کرد) برسد.

طهرانچی ادامه داد: ما در این نظارت سامانه‌ای هرگونه پرداخت از طریق پوز، نقدی، چکی و سایر شیوه‌ها را حذف کردیم. در واقع، عدم شفافیت درآمدهای شهریه ناشی از همان سیستم گسترده، جزیره‌ای و غیرمرتبط قبلی بود.

کد خبر 604581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha