مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

با وجود کمبود شکر در فروشگاه های بزرگ و کوچک تبریز، مسئولان مدعی وفور کالاهای اساسی از جمله شکر در بازار هستند.

شکر

سید مرتضی احمدپور - همشهری آنلاین:

 از چند روز قبل و به دنبال افزایش دما، عرضه شکر با محدودیت‌هایی در بازار تبریز و شهرهای بزرگ استان مواجه شده و به گفته شهروندان شکربا نرخ مصوب دولتی  در فروشگاه های بزرگ کمیاب است.

عرضه شکر در بازار سیاه

محمد سلامی از مدیران فروشگاه های زنجیره ای در تبریز می‌­گوید: روند عرضه شکر در این فروشگاه و در مجموعه توزیع ثابت بوده و کمبودی در عرضه شکر به قیمت دولتی نداشته ایم.

وی ادامه می‌­دهد:در روزهای اخیر افزایش تقاضا برای شکر وجود داشته که موجب می‌شود تا ساعت14 شکر دولتی تمام شود و مشتری‌ها دست خالی برگردند.

اما هادی قویدل، فروشنده موادغذایی در دارایی تبریز است که از وفور شکر آزاد خبرداده و می‌­گوید: شکر آزاد به قیمت 11 هزار تومان موجود است و هیچ محدودیتی نداریم.

وی بیان می­‌کند:شکر دولتی تنها در فروشگاه های بزرگ توزیع می شود و به دارایی نمی‌رسد و محل تامین شکر ما هم از توزیع کنندگان بزرگ مواد غذایی است.

این فروشنده خاطرنشان می کند: تقاضا برای شکر با توجه به گرمی هوا و استفاده از آن در شربت بیشتر شده و در روزهای اخیر تا 20 درصد افزایش تقاضا داشته ایم.

تداوم بازرسی ها از روند عرضه کالاهای اساسی

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از تداوم نظارت‌ها خبرداده و بیان می­‌کند: روند نظارتی بر عرضه کالا توسط معاونت بازرسی و با هماهنگی اداره کل تعزیرات ادامه دارد.

حبیب امین زاده خاطر نشان می­‌کند: گزارش‌های مردمی از ارکان نظارتی ما بوده و از مردم هم می خواهیم کنار بازرسان ما باشند.

وی تصریح می‌­کند: عرضه شکر در بسته های 5 و 10 کیلویی همچنین 900 گرمی صورت می­‌گیرد.

ضرورت نظارت بیشتر در بازار

استاندار آذربایجان شرقی در این زمینه یادآور می‌­شود:براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی از جمله روغن، قند، شکر، برنج و آرد در استان وجود ندارد.

محمد رضا پور محمدی  نسبت به نظارت‌های دقیق بر وضعیت بازار تاکید کرد و می­‌گوید: بیشترین گلایه‌ها نسبت به نظارت‌ها و بازدیدها بوده و باید میزان بازرسی‌ها و بازدیدها افزایش یابد.

وی ادامه می‌­دهد: نظارت بر توزیع کالاها و خدمات اصلی‌ترین مساله است و باید از رفتارهای سلیقه‌ای در این زمینه پرهیز شود.

کد خبر 604422

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha