سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی خطاب به وزرای خارجه آمریکا و انگلیس و تلاش آنها برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی نوشت: به جای بی‌اعتبار کردن خودتان بر احیای برجام تمرکز کنید.

سعید خطیب زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) با اشاره به سفر وزرای خارجه آمریکا و انگلیس به سرزمین‌های اشغالی در توئیتی نوشت:‌ وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در تلاش برای جلب رضایت دشمن قسم خورده برجام، مذاکرات وین را تحریف می‌کنند. این دلسرد کننده است.

وی خطاب به وزرای خارجه آمریکا و انگلیس افزود: رژیم خونخوار اسرائیل که سعی در جلب رضایتش دارید، هر کاری توانست کرد تا توافق (برجام) را تخریب کند.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: به جای بی اعتبار کردن خودتان، بر احیای توافق اصلی - تنها راه‌حل روی میز - تمرکز کنید.

گفتنی است وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در سفر به سرزمین‌های اشغالی در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی اظهاراتی را درباره برجام عنوان کردند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی با تأکید بر اتحاد مستحکم واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران، تلاش کرد توپ بازگشت به برجام را به زمین ایران انداخته و تهران را مقصر وضعیت فعلی این توافق جلوه دهد. وی گفت: «ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در این گزاره که هرگز نباید به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود کاملاً متحد هستند.» 

از سوی دیگر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس که دیروز (چهارشنبه) به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود، در صفحه توئیتر خود نوشت: «در دیدار خود با گابی اشکنازی بر تعهد به راه‌حل دو دولتی، اهمیت یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران و تعهد خود به امنیت اسرائیل تأکید کردم».

کد خبر 603903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha