رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران با اشاره به اینکه برخی آثار به جای مانده از ویروس کرونا حاکی از عدم ریشه‌کن شدن این بیماری به صورت کامل در بیماران است، گفت: بهبودیافتگان کرونا باید این موضوع مهم را جدی بگیرند. چون احتمال درگیری دوباره به کرونا پس از گذشت چند ماه دور از انتظار نیست.

سرفه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: ادامه داشتن سرفه‌های خشک و ریزش مو به رغم بهبودی به ظاهر کامل مبتلایان به کرونا و منفی شدن نتیجه تست کرونا نشان از وجود برخی عفونت‌ها یا آثار به جای مانده از ویروس کرونا در بدن دارد.

وی با تاکید بر اینکه افراد سالم و حتی بهبودیافتگان بیماری کرونا باید تا زمان ریشه‌کنی این ویروس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک مراقب سلامت خود باشند، افزود: آثار به جای مانده از ویروس کرونا که معمولا با ادامه سرفه‌های خشک، ریزش مو و غیره خود را در بدن افراد بهبودیافته نشان می‌دهد حاکی از عدم ریشه‌کنی این بیماری به صورت کامل در بیماران است.

خسرونیا ادامه داد: بهبودیافتگان بیماری کرونا در صورت ادامه روند بیماری باید این مهم را جدی بگیرند. زیرا احتمال درگیری دوباره به کرونا پس از گذشت چند ماه دور از انتظار نیست.

این پزشک متخصص داخلی با بیان اینکه استفاده از واکسن کرونا پرهیز غذایی خاصی ندارد، گفت: مردم سعی کنند پس و پیش از ترزیق واکسن کرونا از داروهای دارای مسکن استفاده نکنند اما در صورت نیاز حتما باید با نظر پزشک متخصص خود داروهای مورد نیاز را مصرف کنند.


 

کد خبر 603833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha