فرماندار قم گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در قم به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

انتخابات الکترونیک

به گزارش همشهری آنلاین، استان قم امسال برای نخستین بار به صورت همزمان سه انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را تجربه می‌کند. ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در قم به صورت الکترونیکی و دو انتخابات دیگر به صورت کاغذی برگزار می‌شود.

فرماندار قم در گفت و گو با خبرنگار همشهری اظهار کرد:  ۶۰۴ شعبه در قم برای انتخابات الکترونیکی پیش بینی شده، در حالی که دوره قبلی ۵۷۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده بود.

مرتضی حیدری افزود: از مجموع شعبه‌های پیش بینی شده ۱۱۹ شعبه خواهران، ۱۱۷ شعبه برادران و ۳۶۸ شعبه مشترک است.

وی بیان داشت: بیش از هزار و ۱۰۰ اپراتور آموزش دیده برای کاربری شعبه‌های الکترونیکی پیش بینی شده که در حال فراگیری آموزش‌های لازم هستند. ۱۵۰ کارشناس نیز پشتیبانی و سرگروهی این اپراتورها را به عهده خواهند داشت.

فرماندار قم تاکید کرد: برای آموزش شهروندان نیز کلیپ‌ها و تیزرهای آموزشی به صورت متمرکز از وزارت کشور ارسال می‌شود که ۱۵ روز مانده به برگزاری انتخابات از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به اطلاع شهروندان می‌رسد.

حیدری افزود: همچنین به منظور رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از ازحام احتمالی مردم در شعبه‌های اخذ رأی برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی پیش بینی شده است.

به گفته وی، استفاده از نرم افزار شناسایی شعبه‌های خلوت‌تر برای هدایت جمعیت و جلوگیری از تجمع، از دیگر امکانات این دوره از انتخابات است.

فرماندار قم به شهروندان توصیه کرد که قبل از مراجعه به شعب اخذ رأی، کد نامزدها را در اختیار داشته باشند که سرعت رأی گیری بالاتر رود.

کد خبر 603564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha