مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌ای از مراکز استان‌ها خواست که قطع نشدن برق حوزه‌های امتحانات نهایی را پیگیری کنند.

امتحانات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با صدور بخشنامه‌ای به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها تاکید کرد: به منظور جلوگیری از قطع برق هنگام برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم، مدیرکل نظارت بر توزیع برق کشور طی نامه شماره ۵۸۹/۳۱۳۶/۱۴۰۰ در  دوم خرداد ۱۴۰۰ (پیوست) خطاب به مدیران عامل کلیه شرکت‌های توزیع نیروی برق استانها اعلام کردند که با هماهنگی مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ترتیبی اتخاذ کنند تا از اعمال خاموشی (مدیریت بار) در ساعات برگزاری امتحانات اکیداً خودداری شود.

در ادامه این بخشنامه آمده است: بر این اساس، مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها در اسرع وقت با مدیرعامل شرکت برق استان (طبق نامه پیوست) هماهنگی و نتیجه را برای مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ارسال کنند.

این بخشنامه را از اینجا ببینید.

گفتنی است گلایه‌های متعدد درباره قطع برق حوزه‌های امتحانی و پیگیری وزیر آموزش و پرورش از وزیر نیرو موجب شد که عدم اعمال خاموشی حوزه‌های امتحانی به مدیران عامل شرکت‌های برق کشور ابلاغ شود.

مسعود صادقی خمامی، مدیرکل نظارت بر توزیع شرکت توانیر در نامه‌ای به مدیران‌عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور درباره عدم اعمال خاموشی در حوزه‌های امتحان نهایی، اعلام کرده است: «احتراماً عطف به نامه شماره ۳۶۰.۳۴۰۸۹ مورخ ۱۴۰۰.۳.۱ وزیر آموزش و پرورش و با عنایت به تأکیدات وزیر نیرو در خصوص پایداری برق مراکز آزمون و حوزه‌های امتحانات نهایی پایه‌های دوازدهم و نهم، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن هماهنگی کامل با ادارات آموزش و پرورش منطقه تحت مسؤولیت، ترتیبی اتخاذ شود تا از اعمال خاموشی مدیریت بار در ساعات برگزاری امتحانات اکیداً خودداری شود».

بر این اساس قرار است که برق حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان قطع نشود و این موضوع حداقل استرس امتحان حضوری را کم می‌کند.

کد خبر 603166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha