یک روزنامه اسرائیلی با افشای خسارات اولیه ناشی از حملات موشک‌ های مقاومت، نوشت: هزینه خسارت مستقیم وارده به رژیم صهیونیستی در این ۱۲ روز، حدود ۹۲ میلیون دلار است که در مقایسه با حدود ۶۱ میلیون دلار جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ بیشتر است.

خسارت به اسرائیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، یک روزنامه اقتصادی رژیم اشغالگر اسرائیلی، خسارات اولیه ناشی از حملات موشک‌های مقاومت در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را فاش کرد.

بر اساس برآورد روزنامه «کلکلیست»، خسارات وارده در این ۱۲ روز از خسارات وارده در جریان جنگ ۲۰۱۴ بیشتر است.

این روزنامه نوشت، این جنگ ۱۲ روز به طول انجامید، یعنی کمتر از یک چهارم جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴.  

بر اساس برآوردهای اولیه، هزینه خسارت مستقیم وارده به رژیم صهیونیستی در این ۱۲ روز، بیش از ۳۰۰ میلیون شیکل (واحد پول این رژیم) یا حدود ۹۲ میلیون دلار است که در مقایسه با ۲۰۰ میلیون شیکل (حدود ۶۱ میلیون دلار) جنگ ۵۱ روزه بیشتر است.

بر اساس این گزارش، ۵۳۰۰ گزارش خسارت مالی (ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، زمین های کشاورزی و غیره) از سوی ساکنان شهرک های الغلافه و سرزمین های مرکزی اشغالی فلسطین اعلام شده است و انتظار می رود، به دنبال آتش بس، در روزهای آتی پس از بازگشت باقی ساکنان به خانه های و زمین های کشاورزی، این رقم افزایش یابد.

در سال ۲۰۱۴، تعداد گزارش خسارات مستقیم  تنها ۴۰۰۰ گزارش بوده است.

رشد چشمگیر خسارات ناشی از افزایش حملات موشکی حماس

به نوشته این روزنامه، افزایش چشمگیر خسارات به «جبهه داخلی اسرائیل» به این دلیل است که تعداد حملات موشکی حماس افزایش یافته است. تعداد موشک های شلیک شده از سوی نواز غزه طی این ۱۲ روز به حدود ۳۸۰۰ موشک رسیده است، در حالی که تعداد موشک های شلیک شده طی جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۶۰۰ موشک بود. همچنین در اثر درگیری در شهرها نیز خساراتی وارد شده است.

در فهرست خسارات، علاوه بر خسارت به زیرساخت ها و تجهیزات شخصی، خسارت  به ۳۴۰۰ ساختمان، ۱۷۰۰ وسیله نقلیه و ۱۰۰ گزارش خسارات دیگر عنوان شده است.

به لحاظ جغرافیایی، گزارش های خسارت به دو بخش تقسیم شده است: حدود ۲۶۰۰ گزارش خسارت مربوط به منطقه جنوب و حدود ۲۳۰۰ گزارش مربوط به منطقه تل آویو و باقی مربوط به بیت المقدس (اورشلیم) و حیفا است. همچنین خسارات ناشی از برخوردها در شهرها نیز به این خسارات افزوده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، خسارات وارده میان مناطق جنوبی و مرکزی تقریبا یکسان است و این ارقام فقط خسارات مستقیم را ثبت کرده است.

شهر اشکلون که مجموع گزارش خسارتش به ۱۰۸۷ گزارش رسیده، بالاترین درصد خسارت را ثبت کرده است.

کد خبر 602659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha