یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم تجلیل شهرداری تهران از خبرنگاران به مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار با حضور شهردار تهران برگزار شد.

دکتر محمدباقر قالیباف در این مراسم که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد با تبریک روز خبرنگار، گفت: هدف از برگزاری این مراسم قدردانی و تشکر از همه خبرنگارانی است که در این شغل مقدس فعالیت می‌کنند. از این جهت می‌گویم مقدس که انصافا از جان خود مایه می‌گذارند.[روز خبرنگار]

به گفته وی نامگذاری روز شهادت خبرنگار شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار خود نشانگر این است که خبرنگاران از جان خود برای مردم مایه می گذارند.

شهردار تهران افزود: خبرنگاران به دنبال بالا بردن آگاهی‌های مردم و کسب و کشف حقایق در جامعه هستند.

قالیباف با بیان اینکه خبرنگاران آگاهی‌های مردم را افزایش می‌دهند، گفت: بالا بردن آگاهی ضمانت آزادی در جامعه، ضمانت امید به آینده و دوری از رخوت و سستی است و باعث توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و کسانی که دیگر در بین ما نیستند، تصریح کرد: من به سهم خود به عنوان یک مدیر تلاش می‌کنم تا گامی برای حل مشکلات شما و با یک برنامه‌ریزی دقیق و اقدام اساسی مشکلات را کاهش دهیم تا شما بتوانید در راه رسالت عظیم خود گام بردارید.

وی ابراز امیدواری کرد تا خبرنگاران بتوانند اهداف کشور را در راستای آرمان های بلند امام (ره) و شهدا پیش ببرند و آنها را تحقق بخشند.

شهردار تهران همچنین با اشاره طرح موضوع مشکلات مسکن خبرنگاران از سوی مجری این برنامه، اظهار کرد: حمایت از تعاونی‌های مسکن رسانه‌ها در حیطه وظایف شهرداری تهران را در دستور کار قرار می‌دهیم. 

روزنامه نگاری نیز باید مثل قوای ما نهادینه شود

بر اساس این گزارش دکتر کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران هم با قدردانی از برگزاری این مراسم، به بیان مطالبی پیرامون حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری پرداخت.

وی گفت: روزنامه نگاری ما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های فراوانی داشته است. روزنامه نگاری ما میراث استبداد طولانی قاجار و پهلوی است.

دکتر معتمدنژاد افزود: 70 سال مطبوعات استبدادی دوره پادشاهان قاجار و سالها مطبوعات دیکتاتوری و مخصوصا 25 سال آخر رژیم گذشته بدترین سال‌های کار مطبوعات بود که باعث شده ما نتوانیم خودمان را آماده کنیم و روزنامه نگاری را نهادینه کنیم.

ایشان ادامه داد: همانطور که ما قوای دیگر از جمله قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه را نهادینه کردیم و بسیاری از مشکلات مربوط به نهادینه شدن این سه قوه را حل کردیم باید تلاش کنیم تا کار مطبوعات، روزنامه نگاری و سایر رسانه‌ها را هم نهادینه کنیم.

به گفته دکتر معتمدنژاد در سال‌های اخیر در زمینه‌های ایجاد فضای مطلوب آزادی مطبوعات و سایر رسانه‌ها، تامین استقلال اقتصادی روزنامه نگاری، توسعه آموزش روزنامه‌نگاری در کشور و تامین استقلال حرفه روزنامه‌نگاری حرکت کردیم که در این زمینه باید تلاش را بیشتر کنیم.

ایشان فضای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مساعد دانست و گفت: ما در سطح جهان از لحاظ انتشار کتاب جزو کشورهای پیشرفته هستیم  به طوری که سالانه 50 تا 55 هزار عنوان کتاب منتشر می‌کنیم و در این زمنیه مشابه کشورهای فرانسه و آلمان شدیم.

پدر روزنامه‌نگاری نوین ایران افزود: همچنین ما روزانه بین 100 تا 120 روزنامه داریم و یونسکو و سازمان ملل متحد در دهه‌های اخیر با معیار تیراژ روزانه روزنامه توسعه یافتگی کشورهای در حال توسعه را مشخص می‌کنند.  در این زمینه ما در منطقه از همه کشورها جلوتریم و نقطه ضعف نداریم.

وی افزود: امیدواریم با حمایت روزنامه‌نگاران و مسئولان کشور و نهادینه شدن روزنامه نگاری این حرفه رونق بیشتری پیدا کند.

در پایان این مراسم که با ضیافت شام همراه بود، شهردار تهران از تنی چند از پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه قدردانی کرد.

[گزارش تصویری جشن روز خبرنگار در شهرداری]

کد خبر 60259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز