مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

استاندار اردبیل گفت:پروژه پایاب سد خدا آفرین یکی از مهمترین پروژه های کنترل و مهار آبهای مرزی کشور است که یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان برای تکمیل شبکه آبیاری، نواحی عمرانی و زهکشی این سد تامین شده است.

سدخدافرین

به گزارش همشهری آنلاین، اکبر بهنامجو با بیان اینکه مهار آبهای مرزی و جلوگیری از خروج این منابع عظیم از کشور یکی از موارد مورد تاکید در تحقق برنامه توسعه بوده است افزود: از سال 93 اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی و محل اعتبارات برای مهار آب های مرزی به ویژه سد خداآفرین در استان اردبیل اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع عملیات تکمیل پایاب سد خداآفرین افزود: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه  و ۶۰۰میلیارد تومان از محل فروش اراضی سازمان جهادکشاورزی برای تکمیل این پروژه عظیم تامین شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تاکنون شبکه آبیاری و زهکشی پنج هزار هکتار از ۳۷ هزار هکتار این پروژه به بهره برداری رسیده است، افزود: ناحیه عمرانی اول با همکاری آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداری رسیده و ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری این پروژه با بیش از ۹۲ در صد در حال اجراست و تا اواخر مردادماه سال جاری تقریبا ۱۶هزار هکتار از این شبکه به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی بهره برداری طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی سوم و ناحیه عمرانی چهارم این پروژه ظرف مدت ۶ماه و اتمام نهایی پروژه تا پایان سال جاری انجام می شود.

کد خبر 601510

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha