همشهری آنلاین: دومین دور از مذاکرات مقامات ایران و ‌آژانس عصر جمعه پشت درهای بسته پایان یافت.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مذاکرات از روز گذشته پشت درهای بسته آغاز و امروز عصرپایان یافت.

مذاکرات میان ایران و آژانس به سرپرستی اولی هاینونن، معاون البرداعی و علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس در محل سازمان انرژی اتمی کشورمان انجام شد.

اولی هاینونن، معاون البرادعی در امور پادمان‌های آژانس بامداد روز پنجشنبه به همراه هرمن ناکارتس، مدیر بخش منطقه‌ای پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دعوت ایران برای مذاکرات درباره مسایل دوجانبه میان ایران و آژانس با استقبال محمد سعیدی، معاون امور بین‌الملل و برنامه‌ریزی سازمان انرژی اتمی کشورمان برای سفری دو روزه وارد تهران شد.

در این مذاکرات محمد سعیدی، معاون آقازاده و چند تن دیگر از مقامات کشور حضور داشتند.

رضا آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، درباره علت سفر هاینونن، معاون البرادعی به تهران به خبرنگار ایسنا گفته بود:« سفر هاینونن در قالب همکاری‌های جاری میان ایران و آژانس انجام می‌گیرد.»

همچنین سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز با اشاره به سفر هاینونن به ایران اعلام کرد که اولی هاینونن برای مذاکره درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌یی ایران به تهران سفر می‌کند.

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام این مطلب از اشاره به این که مذاکرات درباره‌ی چه چیزی خواهد بود، خودداری کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان که اول مردادماه در سفری دو روزه به وین، با محمد البردادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرده بود، پس از این ملاقات به خبرنگاران گفت: «روابط ایران با آژانس به حالت عادی برگشته است.»

آقازاده با اشاره به ملاقاتش با البرادعی تصریح کرد:« در این دیدار بر روابط دوجانبه با آژانس در مقطع فعلی مروری داشتیم و برای ادامه همکاری‌ها در قالب مقررات موجود تبادل نظر کردیم.»

وی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا موضوع ایران در نشست آینده شورای حکام عادی خواهد بود؟ گفت:« درحال حاضر همکاری ایران با آژانس روند عادی خود را طی می‌کند و بحث "مطالعات ادعایی" خارج از وظیفه آژانس به این سازمان محول شده است و اگر ضرورتی باشد که در آینده به نکاتی توجه شود، این کار انجام می‌شود.» 

کد خبر 60117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز