مسابقه فضایی میان آمریکا و روسیه اکنون بر سر ساختن نخستین فیلم سینمایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار کره زمین جریان دارد.

Yulia Peresild

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین روسیه می‌خواهد یک هنرپیشه و کارگردان زن را در ماه اکتبر (مهر ماه) به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد تا نخستین فیلم سینمایی در فضا ساخته شود.

قرار است عوامل فیلم در ۵ اکتبر (۱۳ مهر) ۲۰۲۱ به فضا فرستاده شوند. این گروه روسی ممکن است در ایستگاه فضایی با یک گروه آمریکایی فیلمساز همراه شوند: تام کروز، بازیگر مشهور آمریکایی و دوگ لیمان، کارگردان نیز قرار است در ماه اکتبر برای ساختن فیلم به ایستگاه فضایی بروند.

مسابقه فضایی شماره ۲: هنرپیشه روسی زودتر از تام کروز به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود

زمان دقیق فرستادن کروز و لیمان به ایستگاه فضایی اعلام نشده است، اما فرستادن گروه روسی در روزهای اول ماه اکتبر نشان می‌دهد که روسیه می‌خواهد آمریکا را در این مسابقه شکست دهد.

روسیه سال پیش مدت کوتاهی پس از تایید گزارش‌ها درباره قصد کروز برای ساختن فیلم در ایستگاه فضایی برنامه رقیب تولید فیلم خود را اعلام کرد. ناسا و ایلان ماسک از طرح کروز ۵۹ ساله برای ساختن این فیلم پشتیبانی می‌کنند.

سازمان فضایی روسیه یا روسکاسموس در نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که به دنبال «یک ابرقهرمان واقعی است که به ستاره‌ها سفر کند و همزمان تبدیل به یک ستاره بین‌المللی شود.»

نامزدهای بالقوه برای نقش زن این فیلم لازم بود بین ۲۵ تا ۴۰ سال داشته باشند، شهروند روسیه باشند، وزنشان بین ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم باشد و «دور سینه» تا حداکثر ۱۱۲ سانتی‌متر داشته باشند.

این زن «به علاوه باید بتواند مسافت یک کیلومتر را در سه دقیقه و نیم یا کمتر بدود، شنای سبک آزاد ۸۰۰ متر را در ۲۰ دقیقه انجام دهد و بتواند از تخته پرش ۳ متری با تکنیک چشم‌گیر شیرجه برود.»

روز پنجشنبه اعلام شد که یولیا پرسیلد ۳۶ ساله، بازیگر زن و کلیم شیپنکوی ۳۷ ساله کارگردان برای این برنامه انتخاب شده‌اند. هر دو نفر آزمایش‌های گریز از مرکز و پرواز در جاذبه صفر را قبل از اول ژوئن (۱۱ خرداد) شروع خواهند کرد. این تمرینات پیش از پرتاب را یکی از کانال‌های اصلی تلویزیون روسیه، کانال یک مستند خواهند کرد و این کانال در تهیه فیلم در ایستگاه فضایی هم مشارکت خواهد داشت.

پرسیلد قبلا در سریال‌های محبوب تلویزیونی روسیه و در شماری از فیلم‌های جنگی میهن‌پرستانه  از جمله «نبرد برای سواستوپول» (۲۰۱۵) - در نقش یک زن جوان در اتحاد شوروی که به ارتش سرخ می‌پیوند و تک‌تیراندازی ماهر می‌شود، بازی کرده است.

آخرین فیلم به کارگردانی شیپنکو با نام «سالیوت ۷»، یک فیلم فاجعه‌ای بوده است که بازسازی ماموریت سال  ۱۹۸۵ سفینه «سایوز T-13» برای پهلوگیری در ایستگاه فضایی «سالیوت ۷» اتحاد شوروی و به کار انداختن دوباره آن است.

روسکاسموس می‌گوید فیلمی که قرار است در ایستگاه فضایی ساخته شود با نام «چالش» (Challenge) یک «درام فضایی» است که هدفش «به اطلاع عمومی رساندن فعالیت‌های فضایی روسیه و نیز ستودن حرفه کیهان‌نوردی است.» جزئیات درباره داستان این فیلم یا نقشی که پرسیلد در آن ایفا می‌کند، اعلام نشده است.

دیمیتری روگوزین، مدیر کل روسکاسموس نیز یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم خواهد بود.

کد خبر 600898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha