همشهری آنلاین: دو فیلم ایرانی در دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم پویانمایی هیروشیما ژاپن به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ، فیلم های «روزی کلاغی» به کارگردانی «عبدالله علیمراد» در بخش «بهترین های دنیا»و« گنجشک و پنبه دانه» به کارگردانی «سید مرتضی احدی» در بخش «فیلم های انیمیشن از سراسر دنیا» در این جشنواره بزرگ و معتبر عرصه پویانمایی(انیمیشن) جهان نمایش داده می شود.

جشنواره هیروشیما از روز 17 مرداد در ژاپن 76 فیلم را در بخش مسابقه خود بر روی پرده برده است فیلم هایی که از میان 1656 فیلم از 56 کشور جهان برای این رقابت برگزیده شده اند.

 همچنین این جشنواره در بخش های ویژه ای آثار کارگردان برجسته انگلیسی«پائول درایسن»( Paul Driessen) و دوکارگردان دیگر به نام های «اوسامو تزوکا» (Osamo Tezuka) و «دیوید اهرلیچ» (David Ehrlich) را مرور خواهد کرد.

 براساس این گزارش در بخش های جنبی  دوازدهمین دوره جشنواره هیروشیما همایش، جلسات، سخنرانی و کارگاه ها وبازار فیلم های آموزشی برای شرکت کنندگان در جشنواره و نمایشگاهی از آثار هنری هم برپا می شود.

 «ستاره های انیمیشن» و «انیمیشن در صلح» نیز از دیگر بخش های این جشنواره سینمایی است که طی روزهای 17 تا 20 مرداد امسال در شهر هیروشیما برگزار می شود.

کار انتخاب برندگان و داوری جشنواره را 6 داور برعهده دارند که در میان آنها «ماریوت ریمینن» کارگردان سرشناس انیمیشن فنلاند - که آثارش موفقیت های بسیاری را در جشنواره های جهانی کسب کرده است و برای  داوری  چهارمین جشنواره بین المللی پویانمایی و برپایی کارگاه قصه گویی در جشنواره ادبیات کودک اروپا به تهران آمده است- همچنین رییس آسیفای رومانی نیز حضور دارند.

برندگان دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن هیروشیما روز 21 مرداد اعلام می شود.

کد خبر 60079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز