جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تمایندگان مجلس شورای اسلامییکشنبه به بررسی لایحه یک فوریتی "تمدید قانون فعال نمودن هیات منصفه مطبوعات برای جلوگیری از تعطیلی اصل 168 قانون اساسی می پردازند.

به گزارش ایرنا، ‌براساس دستور هفتگی مجلس ، نمایندگان مجلس این هفته بررسی 21 لایحه را در دستور کاری خود دارند.

مجلس شورای اسلامی این هفته روزهای یکشنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد.
لایحه "الحاق یک تبصره به ماده هشت قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1378" و لایحه "مستثنی شدن شهرداری های کشور در واگذاری قسمتی از پارک ها ، میادین و اموال عمومی اعم از عرصه و اعیان از شمول قوانین مربوط به مالک و مستاجر" از جمله لوایح مورد بررسی نمایندگان مجلس در هفته جاری است.

نمایندگان مجلس همچنین این هفته بررسی لایحه "جرایم رایانه‌ای"، لایحه "مجازات اسلامی"، لایحه "حمایت از خانواده"، لایحه"پیش فروش ساختمان"، لایحه "الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون اعطای مرخصی بدون حقوق مستخدمین رسمی یا ثابت که همسر آنان به خارج از کشور اعزام می شوند" را در دستور کاری خود دارند.

لایحه "منع احداث بنا و ساختمان در طرفین خطوط لوله انتقال گاز ،‌نفت ،‌فرآورده های نفتی و مواد پتروشیمی"، لایحه "اصلاح قانون تنظیم خانواده و جمعیت"، لایحه "مجازات اجتماعی جایگزین زندان"، لایحه "چگونگی اعتراض کارکنان مشمول قوانین استخدامی نیروهای مسلح نسبت به آرای صادره از هیات های رسیدگی به تخلفات انضباطی" نیز قرار است این هفته در مجلس بررسی شود.

لایحه "اصلاح سن فرزندان ذکور مشمولین صندوق های بازنشستگی کشوری ، لشکری و تامین اجتماعی و سایر صندوق ها در برخورداری از خدمات درمانی" (اعاده شده از شورای نگهبان) و لایحه "اصلاح ماده 14 قانون حقوق و مزایای مستمر پس انداز ثابت ،‌حق بیمه و بیمه درمانی قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران مصوب 1368 و ماده 190 قانون استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1382 و الحاق ماده 187 مکرر به قانون استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصوب 1370" را نیز نمایندگان مجلس این هفته بررسی می‌کنند.

نمایندگان مجلس همچنین بررسی چند موافقتنامه تجاری بین ایران دو دیگر کشور ها را نیز در دستور کاری خود دارند.

سوال "حشمت الله فلاحت پیشه" نماینده اسلام آباد غرب از حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری نیز این هفته در دستور کار مجلس قرار دارد.

گزارش کمیسیون تحقیق درمورد اعتبارنامه سلمان خدادادی نماینده منتخب ملکان نیز این هفته در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

کد خبر 60068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز