سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
۱ نفر

این حمله حدوداً ساعت ۴:۲۷ بعدازظهر روز شنبه ۱۸اردیبهشت ۱۴۰۰ در مقابل مدرسه «سیدالشهدا» رخ داد. این حمله زمانی رخ داده‌است که دانش‌آموزان دختر مدرسه سیدالشهدا در حال خارج شدن از مدرسه بودند. در این حمله تروریستی ابتدا یک ماشین بمب‌گذاری شده منفجر و در ادامه آن دو انفجار دیگر پی هم اتفاق افتاد که به گفته شاهدان عینی ناشی از انفجار خمپاره بوده‌است.

آشنایی با رویداد بمب‌گذاری مدرسه در کابل ۲۰۲۱

به گزارش همشهری آنلاین، بمب‌گذاری مدرسه در کابل ۲۰۲۱ در مقابل در اصلی مدرسه دخترانه سیدالشهدا واقع در برچی، منطقه‌ای عمدتاً هزاره و شیعه نشین، در غرب کابل، افغانستان روی داد و سبب کشته‌شدن دست کم ۸۵ تن شد. شمار زخمیان این رویداد در حدود ۱۵۰ نفر گزارش شده‌است.  بیشتر کشتگان دختران ۱۳ تا ۱۵سال هستند.  

این بمب‌گذاری یک حمله تروریستی بود که در روز ۱۸اردیبهشت ۱۴۰۰ (۸ مه ۲۰۲۱) در مقابل یک مدرسه به نام «سیدالشهدا» واقع در منطقه عمدتاً هزاره و شیعه نشین دشت برچی در کابل رخ داد. این حمله منجر به کشته شدن بیش از ۸۵ تن و زخمی شدن حدود ۱۵۰ تن دیگر شد.  بیشتر قربانیان این حمله دانش‌آموزان دختر مکتب سیدالشهدا بودند. دولت افغانستان طالبان را عامل این حمله تروریستی می‌داند.

آشنایی با رویداد بمب‌گذاری مدرسه در کابل ۲۰۲۱

قربانیان

بیشتر قربانیان این حمله دانش‌آموزان دختر مدرسه سیدالشهدا بودند. بنابر گزارش AP قربانیان این حادثه بین سنین ۱۳ و ۱۸ سال بودند.

مسئولیت حمله

دولت افغانستان طالبان را مقصر این حملات دانست اما طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده و خود دولت را در این قضیه دخیل دانست.

آشنایی با رویداد بمب‌گذاری مدرسه در کابل ۲۰۲۱

کد خبر 600447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha