نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه آیین‌نامه جدید در تشخیص املاک از حیث باغ یا غیر باغ بودن ابهام دارد، گفت: تلاش جمعی شورای پنجم این است که باغات تهران را حفظ کند.

ابراهيم اميني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای شهر تهران، سید ابراهیم امینی در پایان دویست و نود و سومین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه و در خصوص بررسی پرونده املاک از حیث تشخیص باغ یا غیر باغ بودن، گفت:  قانون، تصمیم‌گیری راجع به املاک مبنی بر باغ یا باغ نبودن را به شورای شهر محول کرده و لذا بخش قابل‌توجهی از وقت صحن علنی به این پرونده‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

او افزود: با توجه به معیارها و ملاک‌های پیش‌بینی‌شده و دیدگاه‌های دوستان بعضی وقت‌ها تصمیماتی که گرفته می‌شود در ظاهر باهم تعارض دارند ولی هدفی که دنبال می‌شود یکی است و آن‌هم حفظ درختان و باغات  تهران است.

امینی گفت: برای مثال در دوره‌های قبل قانون برج باغ تصویب شد و فکر می‌کردند از این طریق بهتر می‌شود از باغات حفاظت کرد ولی در شورای پنجم اعتقاد بر این بود که این مصوبه باعث نابودی درختان می‌شود. لذا مصوبه لغو و با یک دیدگاه خاص‌تری تلاش شد باغات پایتخت حفظ شود. معیارهایی هم که پیش‌بینی‌شده قابل اختلاف است.

امینی با بیان مثال دیگر در این زمینه گفت: مثلا در موارد ابهام آیا اصل را بر حق مالکیت مالک قرار می‌دهیم یا به حقوق عامه توجه کنیم؟ بعضی وقت‌ها هم دوستان فکر می‌کنند اگر سخت‌گیرانه عمل کنیم خود مالکین درختان را حیات خانه‌هایشان هم قطع می‌کنند و آن‌وقت تهران تبدیل به کویر می‌شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص آیین‌نامه جدید، گفت: آیین‌نامه جدید هم ابهام دارد و معمولاً در تصمیمات جمعی اختلاف‌نظر طبیعی است لذا نظر اکثریت ملاک است.

کد خبر 600407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha