سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید مدیرعامل سپاهان به خاطر نقشی که در قرارداد ویلموتس داشته می‌ترسد صحبت کند.

افشین پیروانی

به گزارش همشهری‌آنلاین  افشین پیروانی درباره حواشی دیدار تیمش برابر سپاهان و صحبت‌های رضا فتاحی سرپرست تیم فوتبال سپاهان اظهار کرد: ابتدا باید خدمت آقای فتاحی که صحبت‌هایی مطرح کردند بگویم شما بحث شهدا را پیش کشیدید اما انگار از روی کاغذ می‌خوانید. طبق برنامه قرار نبود از طرف باشگاه سپاهان سرپرست این تیم صحبت کنند ولی به هرحال من صحبت می‌کنم. شما بعداز بازی به سمت داور نرفتید و هیچ اتفاقی رخ نداد و ما در کمال صحت و سلامت به ورزشگاه آمدیم. بحث‌هایی مطرح می‌شود که فرار رو به جلو است. در جلسه پیش از بازی از یگان ویژه تشکر کردم اما اینکه می‌گویند ما چیزی از اتفاقات رخ داده نمی‌دانیم پس این فیلم‌ها چه چیزی را نشان می‌دهند؟ ما بازی خوبی برابر تیم پولدار سپاهان به نمایش گذاشتیم اما حاشا کردن خوب نیست.

پیروانی ادامه داد: الان هم بحث من نیروی انتظامی و یگان ویژه نیست بلکه بحث من این است که آقایان می‌گویند چیزی ندیدیم. این درگیری‌ها از کجا آمده است. ساعت سه بعد از ظهر من مقابل هتل آمدم و از هواداران مان تشکر کردم اما من که دیگر پل فلزی را بلد نیستم. ۴۰ دقیقه به دلیل ازدحام و ترافیک ساختگی تیم ما معطل ماند و راننده اتوبوس این موضوع را گفت. روی پل فلزی ترافیک ساختگی ایجاد کرده بود اما این بحث ها بچه‌گانه است.

وی تصریح کرد: ما در زمین فوتبال خوبی بازی کردیم. سپاهان تیم خوب، قابل احترام، پرمهره و پولداری است اما نباید این اتفاقات را حاشا کنیم. فتاحی اولین نفری بود که وسط زمین آمد و چهره اش را باید نشان داد. شب قبل بازی هم اتفاقاتی مقابل هتل رخ داد که صدای خیلی از آنها را نمی‌توان پخش کرد. فتاحی و دوستانش به هتل آمدند، سر زدند و رفتند اما من از بالا دیدم چه اتفاقی رخ داد. بسیاری از طرفداران مقابل هتل تجمع کرده اما اجازه ورود نداشتند زیرا مقابل آنها مانع بود اما طرفداران سپاهان رو به روی هتل و در خیابان ایستاده بودند.

مدیر تیم پرسپولیس اضافه کرد: سروش رفیعی به وسط زمین رفت و فتاحی را جدا کرد. من دخالتی در نظر سرپرست سپاهان ندارم. دو طرف پس از بازی به هم می‌گفتند به داور اعتراض می کنید اما اتفاق خیلی خاصی نبود. این اتفاقات مقداری تند و تنش‌زا بود اما درگیری پیش نیامد.

پیروانی خاطرنشان کرد: تنش از جایی شروع شد که هر کسی کاور پوشید و کارت داشت به وسط زمین آمد. زمانیکه روی نیمکت نشسته بودیم فردی با موبایل نزدیک خودم آمد و به وی گفت سایر دوستان خبرنگار و عکاس عقب تر ایستاده اند که با پرخاشگری جواب داد کارم را انجام می‌دهم. ناظر بازی شاهد است که حامد لک صدا زده و گفت یک نفر پشت دروازه حرف‌هایی می‌زند. وحید امیری بازیکن آرامی است اما این فرد به وحید گفت وظیفه‌ام این است فیلم بگیرم و وظیفه شما حرف نزدن است. قرار نیست کسی که کاور پوشیده چنین حرف‌هایی بزند.

وی ادامه داد: بازی بار فنی خوبی داشت اما حق ما برد بود. در ۳-۲ صحنه می توانست قضاوت داور بهتر باشد اما اینکه بگویند ما نمی‌خواستم بازی کنیم درست نیست. تیم ما را پس از بازگشت از هند به قرنطینه بردند در حالیکه در کمتر از ۲۰ روز ۹ بار تست کرونا دادیم. ۲ مرتبه هم پس از بازگشت تست دادیم. مگر ما دوست داشتیم به قرنطینه برویم. همان روزی که به سپاهان در شب بازی حذفی شان اعلام کردند بازی با پرسپولیس به تعویق می افتد ما در لیگ قهرمانان بازی داشتیم.

مدیر تیم پرسپولیس اضافه کرد: بحث این نبود که نخواهیم بازی کنیم. در فرودگاه تهران پس از بازگشت از هند اتفاقاتی رخ داد و برخی دوستان از آب گل آلود ماهی می گیرند. دوست عزیزی به ما گفت باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید و در هر اتوبوس ۱۵ نفر بنشینند. درحالیکه کاروان ما ۴۴ نفره بود. به آن فرد گفتم ۱۴ نفر دیگر نمی‌توانند روی باند بایستند. اگر  خیلی فکر پروتکل بودی یک اتوبوس دیگر اضافه می کردی.

پیروانی ادامه داد: من مخلص آن راننده اتوبوس هم هستم و صحبت من جنبه بی احترامی نداشت. به آن مسئول گفتم اگر می خواهید پروتکل ها را رعایت کنید راننده اتوبوس ماسک نزده است. این یک بحث بود.

وی افزود: بحث دیگر که باید به فتاحی بگویم این است که می خواستیم مقابل سپاهان بازی کنیم و آن را عقب نینداختیم. به برخی تیم ها برنخورد اما اطمینان دارم امسال خیلی از تیم ها علیه ما شده اند. چهار سال است قهرمان می شویم. نه هواداری جلوی هتل رقیب فرستادیم و نه تصادف ساختگی ایجاد کردیم.

مدیر تیم پرسپولیس در ادامه مناظره خود در برنامه فوتبال برتر با رضا فتاحی گفت: نخواستیم ۴۰ دقیقه اتوبوس مان را روی پل فلزی نگه داریم. این کارها را نکردیم و هیچ ترسی هم از سپاهان نداشتیم. اگر بحث ترس بود که سال گذشته اتفاق افتاد. امسال هم سپاهان تیم خوبی دارد و مرد و مردانه جلو می رویم تا رقابت خوبی رقم بخورد.

پیروانی افزود: دوست عزیزی برای من پیامک فرستاده فرد فیلم برداری که پس از بازی سمت ما آمد مستندساز باشگاه سپاهان بوده که حاشیه ساز شده است. وحید امیری، سعید آقایی، حامد لک و کادرفنی ما را عصبی کرده است. آن فرد پیراهن مشکی هم که ماسک پرسپولیس را روی صوت دارد یک هوادار بوده که خدا را قسم می گیرم نه سمتی در باشگاه دارد و نه ارتباطی با خود ما دارد. ۵۰ میلیون نفر ماسک پرسپولیس می‌زنند و قرار نیست هر کسی ماسک زد با ما ارتباط داشته باشد.

وی تصریح کرد: پشت این فرد حمید مطهری، کمال کامیابی‌نیا و فراز اوجاقی(ماساژور پرسپولیس) هستند. برخی این فرد را با کاوه اسماعیلی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اشتباه گرفته بودند. درحالیکه وی هیچ سمتی در تیم ما ندارد.  همین الان می گویم این فرد را ۴۰ سال محروم کنید. با ما هم به اصفهان نیامده است. اگر هم دلیل فتاحی برای اینکه با ما بوده این است که کنار نیمکت پرسپولیس ایستاده باید بپرسم هزار نفر دیگری که وسط زمین بودند چه کاره هستند؟

مدیر تیم پرسپولیس با اشاره به تاخیر یک دقیقه ای در شروع بازی عنوان کرد: به داودزاده و روشنک خسته نباشید می‌گویم اما بپرسید چرا یک دقیقه بازی دیر شروع شد؟ دلیل این موضوع افراد زیادی بود که در جایگاه خبرنگاران و جایگاه حضور داشتند. شب قبل بازی گفتند سهمیه میهمان های دو تیم ۴ در مقابل ۶ است‌. فتاحی از روی کاغذ بیانیه می‌خواند و من هم یک بیانیه می‌فرستم. 

پیروانی افزود:  به این دلیل که تیم پرطرفداری هستیم یک نامه محرمانه به سازمان لیگ دادیم که تدابیری برای رفت و آمد تیم از فرودگاه به هتل، هتل به ورزشگاه و ورزشگاه به هتل در نظر بگیرند. این نامه چهار مورد داشت. ما حرف بدی نزدیم و جهت اطلاع بگویم در هفته های قبل و بعد از با سپاهان هم چنین نامه هایی زده و می زنیم. این موضوع تنش زا نبوده است. 

وی با اشاره به تحرکات آن فرد فیلم بردار توضیح داد: وی جوی را درست کرده و شاید مقصر درصدی از این اتفاقات خودش بود. چه لزومی داشت دوربینش را مقابل دهان بازیکن ببرد؟

مدیر تیم پرسپولیس درباره اینکه به نظر می رسد نام فردی که ماسک پرسپولیس را روی صورت داشته احسان کورایی است، توضیح داد: من فامیلی این فرد را نمی‌دانم. اگر یکی از بچه‌های ما نام وی را بداند هرچه بگویید قبول می‌کنم. این همه آدم آنجا بودند اما کدام یک از آنها تست داده است.

پیروانی درباره ادعای فتاحی مبنی بر لزوم استفاده از دوربین های مداربسته گفت: آیا باشگاه سپاهان سال گذشته هم دوربین مداربسته داشت و آن را ارائه نکرد یا اینکه از امسال دوربین گذاشته است. نیروی انتظامی که اکنون سپاهانی‌ها از آن حرف می زنند  همانی است که سال گذشته می گفتند اجازه نداد از هتل بیرون بیاییم. امسال با نیروی انتظامی خوب شده اند اما سال گذشته منتقد بودند.  

وی ادامه داد: هم آن فردی که ماسک پرسپولیس زده و هم فردی که فتاحی می‌گوید ماساژور سپاهان است محروم کنند. می گویند ناظر باید به این مسائل توجه کند. ناظر بازی چه کاری انجام بدهد؟ در جایگاه و سکوها در همه ورزشگاه ها پر از آدم است. مگر ناظر بازی چه مقدار قدرت دارد؟ باز هم می گویم دلیل دیر شروع شدن بازی را بپرسید. مگر شب قبل بازی نگفتند چهار سهمیه برای تیم میزبان و ۶ سهمیه برای تیم میزبان. هر شهری رفتیم این مشکل را داشتیم اما آیا این همه آدمی که وسط زمین آمدند سالم بودند و پروتکل‌ها رعایت شد؟

مدیر تیم پرسپولیس افزود: نمی گویم همه افراد را سپاهان آورد اما گفته بودند فقط ۲۵ خبرنگار و عکاس به ورزشگاه می‌آید؟ این تعداد آدم در فیلم ها می بینید یا بیشتر هستند؟ باز هم می‌گویم درگیری نبود اما در زمان خروج ما از فرودگاه به سمت هتل اتفاقاتی رخ داد.

پیروانی درباره درخواست مدیر تیم سپاهان برای معرفی فردی که ماسک پرسپولیس را روی صورت خود داشته و دوربین فیلم‌بردار را شکست گفت: وی نه همراه ما بوده است. نه از تهران با تیم پرسپولیس آمده و نه سمتی داشته است اما اینکه چرا نزدیک رختکن ما بوده از اختیارات من است همانگونه که درباره رختکن سپاهان صحبت نمی‌کنم.

وی  که روی خط برنامه فوتبال برتر بود، درباره کنایه فتاحی نسبت به اینکه پرسپولیس از این طریق دنبال جام گرفتن است خاطرنشان کرد: ان شالله امسال سه جام می‌گیریم. من باز هم فکر می‌کنم فتاحی از رو می‌خواند. سال گذشته سپاهان از نیروی انتظامی انتقاد کرد اما امسال یک بیانیه داده و از آن تشکر می‌کند. البته من هم تشکر می کنم. پرسپولیس تیم بزرگی است و نمی‌خواهم کری های فتاحی را جواب بدهم. جام گرفتن ما به لطف خدا، زحمات بازیکنان و کادرفنی و مسئولان باشگاه بوده است .

پیروانی ادامه داد: نه جلوی هتل کسی رفتیم و نه شوی تبلیغاتی تقدیر راه انداختیم. نمی خواهیم جلوی جسم مردم تقدیر کرده و بیرون هتل و داخل مسیر داستان درست کنیم. هیچ وقت هم در رختکن مان نماندیم. 

وی خاطرنشان کرد: محرم نوید کیا از لحاظ فنی و اخلاقی قابل احترام است اما دو بحث داشتند. وی گفته من اصلا  داخل این بحث ها نبودم اما در یک عکس مشخص است بغل خود من نزدیک ترین نفر ایستاده است. دور چهره اش هم دایره کشیده اند. نویدکیا می‌گوید تیم حریف وقت تلف کرد اما مربی ما با سیامک نعمتی صحبت کرد که امروز به دلیل آسیب دیدگی کتف به تمرین نیامد. آن صحنه هم خطا بود زیرا سه نفر سیامک را قیچی کردند. مربی ما گفت اگر نمی‌توانی بازی کنی روی زمین بیفت‌.

مدیر تیم پرسپولیس تصریح کرد: ما با وجدان بازی کردیم و دنبال فاجعه نیستیم. با تیم قوی و سالم به زمین می‌آییم. به نویدکیا می‌گویم اگر مربی ما به بازیکن بگوید روی زمین بخواب فاجعه نیست بلکه فاجعه پشت سرباز احمدی است که چند سال پیش در اصفهان وی را زدند و سال ها است نمی تواند فوتبال ببیند. فاجعه این است تیم سپاهان سال گذشته به ورزشگاه می آید اما از ترس در رختکن قایم می شود که بیش از ۱۰۰ نفر آدم مصدوم شوند.

وی افزود: فاجعه این است مدیرعامل باشگاه سپاهان که ترسید امشب روی خط بیاید قرارداد ویلموتس را امضاء می‌کند. وی همه کاره فدراسیون فوتبال بود و بدون اجازه اش کسی آب نمی خورد. اکنون هم کسی سراغش نمی رود و یک فدراسیون ورشکسته را تحویل دادند. این پول حق باشگاه پرسپولیس است که پول تبلیغات محیطی را نمی گیرد. باشگاه ما مشکل مالی دارد اما باید با یک تیم پولدار بازی کنیم و مسئولش به این شکل روی خط تلفنی برای من کری بخواند.

مدیر تیم پرسپولیس ادامه داد: ۵۰-۴۰ میلیون نفر طرفدار پرسپولیس هستند و به هر شهری می رویم هوادار داریم. مشخص است باید امنیت ما برقرار شود اما مدیر قابل احترام حریف برای من کری می‌خواند که جام آوردیم. مچ پای حسین کنعانی زادگان را ببینید. اگر دنبال وقت تلف کردن بودیم این کار را انجام دادیم. در خود اصفهان باید سپاهان را می بردیم و اگر اندکی خوش شانس بودیم باید با اختلاف ۳-۲ گل می بردیم

کد خبر 600261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha