مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

طرح پارکبان الکترونیک در تبریز اجرا و پول‌های بلوکه شده شهروندان در سیستم پارکبانی قبلی به آنها باز می‌گردد.

پارکبان

سید مرتضی احمدپور- همشهری آنلاین:

از نیمه سال 98 طرح جدید برای پارکبان‌ها آغاز شد، طرحی که با گذراندن فراخوان و تنظیم شیوه‌ نامه از سوی مدیریت سرمایه ‌گذاری شهرداری تبریز به تصویب رسیده و با توجه به الکترونیکی بودن طرح، کدگذاری و تطبیق مسیرها با اپلیکیشن هم صورت گرفت.

در آن مقطع مقرر شد حدود 150 نفر از پارکبان‌های صلاحیت‌دار، با حقوق، مزایا و لباس مخصوص در این طرح مشغول به کار شوند. موضوعی که برای شهروندان تبریزی جذاب بود و آنان امیدوار بودند دیگر با پارکبان‌های حرفه‌ای و خوش برخورد روبرو شوند.

اما دراین میان مشکل دیگری نیز وجود داشت و آن‌هم مبلغ باقیمانده در کارت‌های پارک قبلی بود که در آن مقطع مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از شهروندان خواست تا کارت شارژهای خود را تا دو ماه آینده استفاده کنند زیرا پس از اجرایی شدن طرح جدید، کارت شارژهای قبلی از اعتبار ساقط می‌شود.

اما در این بین شهروندان نتوانستند از همه شارژ خود استفاده کنند و مبالغ قابل توجهی در کارت‌ها باقی ماند که با گذشت دو سال از آن تاریخ، سرنوشت این پول‌ها مشخص نیست.

همچنین قرار شد طبق مقررات جدید، نیم ساعت اول پارک رایگان و از دقیقه ۳۱ هزینه پارک طبق تعرفه حساب شود. برخی شهروندان تبریزی معتقدند تعدادی از پارکبان‌ها زمان خروج را کمی بیشتر از 30دقیقه وارد می‌کردند تا رانندگان مجبور به پرداخت تعرفه شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در همین زمینه به خبرنگار همشهری می‌گوید: با اجرای این طرح موضوع ارتباط پولی بین شهروند و پارکبان حذف شده و هیچ پارکبانی حق دریافت وجه نقد از شهروندان را ندارد.

 اصغر آدی‌بیگ ادامه می‌دهد: طبق قرارداد نیم ساعت اول رایگان بوده و از دقیقه ۳۱ طبق تعرفه حساب می‌شود و با توجه به ثبت اینترنتی، خود رانندگان می‌توانند خروج خود را وارد کرده و پارکبان هم نمی‌تواند بدون ثبت خروج خودرو ، ورود خودروی دیگری را ثبت کند.

وی بیان می‌کند: شهروندان می‌توانند از طریق دستگاه‌های موجود در دست پارکبان‌ها، کارت بکشند تا هیچ حقی ضایع نشود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در پاسخ به این سوال که تکلیف مبالغ باقیمانده در کارت شارژ پارک قبلی چه خواهد شد، پاسخ می‌دهد: به دنبال احقاق حق شهروندان تبریزی و بازگرداندن پول‌های بلوکه شده آنها در سیستم پارکبانی قبلی هستیم.

وی خاطر نشان می‌کند: قرارداد قبلی مربوط به سال‌های 91 تا 97 است و حدود 3 میلیارد تومان از پول‌های مردم در این کارت‌ها باقی مانده که تلاش می کنیم از طریق مجاری قضایی این پول‌ها را برگردانیم.

کد خبر 600143

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha