دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی غیر از به وجود آمدن شور و شادی در مردم کشور از زوایای دیگر منفعت‌های متفاوتی هم دارد، سودهایی که شاید فراموش کرده باشید.

جام جهانی قطر

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهم نیست به توانایی‌های دراگان اسکوچیچ ایمان داریم یا نه، حتی یک پله بالاتر از آن مهم نیست برخی بازیکنان این تیم ملی را دوست داریم یا نه؛ آنچه مسلم است اینکه همه باید برای سربلندی تیم کشورمان در مسابقات خردادماه و نیز در مرحله بعدی مقدماتی جام‌جهانی دعا کنیم. این صرفا یک تمنای ناسیونالیستی یا ژست وطن‌پرستانه نیست، بلکه از هر زاویه‌ای به این داستان نگاه کنیم، به سود همه ارکان فوتبال ایران است که تیم ملی راهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

فوتبال ملی برنده است

فوتبال ایران اقتصاد کوچک و محقری دارد. کل قرارداد مارک ویلموتس که به یک بحران ملی برای ما تبدیل شده، به اندازه دستمزد یک مهاجم تیم‌های متوسط قطری و اماراتی هم نیست. در این شرایط چشم امید ایران همیشه به پاداش و جوایز مسابقات بین‌المللی بوده است. صد البته تحریم‌های مالی گاهی دسترسی آسان و کامل به همین مبالغ را هم ناممکن می‌کند، اما به هر حال کسب پاداش اتفاق ارزشمندی است که می‌شود به شیوه‌های مختلف مثل تهاتر با هزینه و بدهی‌ها از آن استفاده کرد. صعود تیم ملی ایران به جام‌جهانی قطر حدود ۱۰ میلیون دلار پاداش به همراه خواهد داشت و این در شرایط فعلی بسیار برای فوتبال ایران حیاتی است. فراموش نکنید به‌خاطر ۲ میلیون یورو ساختمان فدراسیون به حراج رفت، حالا فرض کنید دادگاه عالی ورزش غرامت ۶ میلیون یورویی ویلموتس را هم تأیید کند؛ در آن صورت چه بلایی بر سر فوتبال ملی ایران خواهد آمد؟ پس به نفع آینده این فوتبال است که تیم ملی به جام‌جهانی قطر برسد.

فوتبال باشگاهی برنده است

قطعا صعود تیم ملی به جام‌جهانی به سود باشگاه‌ها هم هست. اگر از افزایش شور و نشاط در فضای فوتبال و احتمال ترانسفر شدن ستاره‌ها به اروپا بگذریم، همین مشارکت بازیکنان در مسابقات جام‌جهانی باعث اختصاص پاداش ویژه فیفا برای باشگاه‌ها می‌شود. فدراسیون جهانی همیشه به تیم‌هایی که بازیکن در ۲ سال منتهی به جام‌جهانی در آنها توپ زده، پاداش نقدی می‌دهد. این پاداش به‌طور روزانه محاسبه می‌شود. در دوره‌های گذشته تیم‌های پرسپولیس و استقلال مبالغی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار از این طریق درآمد داشته‌اند که با طلب برخی شاکیان خارجی تهاتر شده است. پس دعا کنید تیم ملی به جام‌جهانی برسد، بلکه کف جیب این تیم‌ها هم کمی خیس شود.

هواداران برنده هستند

بی‌گمان هر ایرانی وطن‌دوستی از رسیدن تیم ملی به جام‌جهانی خشنود خواهد شد، اما غیراز این، مسابقات قطر احتمالا نزدیک‌ترین جام‌جهانی همه تاریخ به خاک ایران خواهد بود. این بار سفر به قطر و تماشای مسابقات تیم کشورمان راحت‌تر از هر زمان دیگری اتفاق می‌افتد. بنابراین در صورت عبور از کرونا و بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها، این یک امتیاز ویژه برای حامیان تیم ملی محسوب می‌شود؛ کسانی که وسع مالی مناسبی دارند و مایل هستند از تیم ملی حمایت کنند. طبیعتا حضور در قطر از هر نظر راحت‌تر از سفر به روسیه یا برزیل است. واقعا حیف نیست این فرصت از دست برود؟

کد خبر 600009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha