مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

با وجود شیوع کرونا، اهدای خون در قزوین در دو ماه اول سالجاری نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مریم مدرسی، مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه اهدای خون در دو ماه اول سالجاری نسبت به سال گذشته و همین مدت با رشد ۴۰ درصدی مواجه بوده است، اظهار کرد: در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان نیز با رشد ۳/۲۶ درصدی اهدای خون مواجه بودیم. چنانکه در سه شب قدر سال جاری ۶۲۹ واحد خون در استان قزوین اهدا شد که این رقم در سال ۹۹ به میزان ۴۹۸ واحد خون بوده است.  
وی ادامه داد: در شب‌های قدر ماه رمضان امسال یعنی ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ م به ترتیب ۱۷۵، ۲۷۱ و ۱۸۳ واحد خون اهدا شده شده است.  
دکتر مدرسی بیان کرد: علی رغم شیوع ویروس کرونا، بیماران تالاسمی و دیگر بیماران نیازمند دریافت خون نگران توزیع خون و فرآورده‌های آن نباشند، چراکه تامین نیازهای ببماران از اولویت‌های اصلی سازمان انتقال خون است و این اداره کل در ارایه خدمات با کیفیت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.  
مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: میانگین تامین پلاکت در سطح کشور ۹۰ درصد است که البته این آمار در استان قزوین به ۱۰۰ درصد می‌رسد و این استان جزو استان‌های با بیشتریت درخواست پلاکت و تامین آن از سوی سازمان انتقال خون است.
وی با بیان اینکه قزوین در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ رتبه سوم کشور در حوزه اهدای خون را به دست آورده، گفت: این افزایش اهدای خون نشان می‌دهد که مردم استان قزوین به مرور با بحران کرونا کنار آمده‌اند و کرونا را مانعی برای اهدای خون ندیده و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مراکز ما حضور یافته و خون خود را به بیماران نیازمند هبه می‌کنند.
 

کد خبر 599908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha