گزارش مالی «سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران» در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی شد که در نهایت اعضای شورا با تائید تخلفات مالی متعدد و عدم وجود شفافیت در قراردادهای این سازمان،برضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد گذشته سازمان املاک تاکید کردند.

شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین، امروز در دویست و نود و دومین جلسه شورا ادامه بررسی «گزارش مالی و عملکرد سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران» در پارلمان شهری پایتخت به جریان افتاد.

مجید فراهانی ابتدا در توضیح این گزارش گفت: ارزیابی ما از عملکرد این سازمان در سال ۹۴ مواردی از عدم رعایت شفافیت در صورت‌های مالی و مالیاتی، عدم پایبندی به اساسنامه مصوب، عدم رعایت الزامات افشا در صورت‌های مالی در بدهی به تأمین اجتماعی و غیره که در اختیار حسابرس قرار نگرفته است.

او با اشاره بر دیگر ابهامات عملکردی این سازمان اضافه کرد: ابهام در بدهی‌های سازمان و فهرست اموال سازمان و اموال واگذار شده نیز وجود دارد. مانده حساب کارگزاران نیز در اختیار حسابرس قرار نگرفت. ابهامات متعدد در واگذاری املاک و در املاک غیر نقد. آخرین وضعیت بدهی‌های مالیاتی این سازمان نیز مبهم است.

زهرا نژادبهرام،عضو هیات رئیسه شورای شهر هم در ادامه گفت: در بند اول گزارش آمده که این گزارش مشروط است و در بند دیگر آمده است که گزارش مطلوب است. به نظر بنده در اینجا تعارض وجود دارد.

رضایی حسابرس شورا اما در این باره گفت: منظور از گزارش مشروط، گزارش مقبول نیست.

سیدمحمود میرلوحی هم در این جلسه اظهار کرد: تمام تاراج سرمایه شهر در سازمان املاک از سال ۹۴ آغاز شده است به طوری که قرارداد رسا تجارت و دیگر امور در این سال رخ داده است.

او با بیان اینکه این خسارات باید جبران شود، افزود: ما از سال ۹۴ به تازگی و در بهمن ۹۹ موفق به دسترسی به جزئیات عملکرد این سازمان هستیم. شهرداری و شورای شهر باید کار کارشناسی خود را برای تحقیق و تفحص از این گزارش ادامه دهند.

در ادامه و بعد از بحث و بررسی، کلیات لایحه مذکور ره رای گذاشته شد که با اکثریت قاطع آراء، شورای شهر بر ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد گذشته این سازمان تاکید کرد. بعد از تصویب لایحه،پیشنهاد سیدمحمودمیرلوحی نیز با ۱۷ رأی موافق تصویب شد و به این ترتیب، علاوه بر شهرداری، شورای شهر نیز موظف به تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان املاک خواهد بود.

کد خبر 599894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha