چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سامانه کنترل گذرنامه الکترونیک و انگشت نگاری دیجیتالی در فرودگاه امام خمینی (ره) راه اندازی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس محتاج، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این مراسم با تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز گفت: با تلاش سازمانها و نهادهای ذیربط توانستیم با راه اندازی این سیستم به موفقیت خوبی در جهت ارتقای امنیت برسیم.

وی گفت: باید همه فرایندهای امنیتی را ترکیب کنیم تا به امنیت پایدار و مطمئن برسیم. باید استانداردهای امنیتی را در تهیه اسناد رسمی از جمله شناسنامه افزایش دهیم تا این اسناد قابل جعل و ارائه برای صدور گذرنامه نباشند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: با اطمینان نمی‌توان گفت هیچ سندی قابل جعل نیست اما با امکاناتی که می‌توان فراهم کرد باید خطاها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به افزایش سفر و توسعه صنعت گردشگری در جهان افزود: مسافرت‌ها رو به افزایش است و باید تسهیلات مناسب را فراهم و درآمدهای قابل توجهی را از صنعت گردشگری کسب کنیم.

محتاج گفت: سرعت گردش کارها برای ورود و خروج مسافران باید افزایش دهیم اما این سرعت نباید مانع دقت شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: با راه‌اندازی سامانه کنترل گذرنامه الکترونیک، نخستین کشور خاورمیانه و کشورهای اسلامی در این زمینه هستیم.

وی اظهار داشت: این سامانه با اقدامات مکملی از جمله کنترل بیومتریک (انگشت نگاری، چهره‌نگاری و اثر چشم) ضریب امنیتی را افزایش خواهد داد.

محتاج با اشاره به اینکه باید سرعت کنترل مسافران را افزایش دهیم افزود: در بحث سرعت به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید پیش‌بینی‌های لازم را در سرعت ورود و خروج مسافران افزایش دهیم.

امیر محمدی فر، جانشین پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا گفت: مفتخریم با تغییر و تحول اساسی، سیستم سنتی کنترل مسافران به یک سیستم نو و پویا تبدیل شده است.

وی افزود: این سامانه، زمان انتظار مسافران را در دروازه‌های مرزی افزایش می‌دهد و به ارتقای ضریب دقت و کنترل مأموران کمک می‌کند. این سامانه در فرودگاه‌های امام‌خمینی (ره)T کیش، اهواز، مشهد، شیراز، اصفهان و مهرآباد راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم تا پایان سال این سیستم در سراسر کشور تکمیل شود.

امیر محمدی فر درباره صدور گذرنامه های الکترونیک گفت: تاکنون ده هزار گذرنامه الکترونیکی برای افراد کثیرالسفر صادر شده است که به زودی صدور این گذرنامه برای همه متقاضیان عملیاتی خواهد شد.

"نوعی اقدم"، دبیر ستاد گذرنامه کشور هم در این مراسم گفت: شاهد تغییر و تحول ارزشمندی در کنترل گذرنامه هستیم که مرهون تلاش مراکز تحقیقات و پژوهش ناجا و بقیه سازمان های مرتبط است.

وی افزود: مراحل آزمایشی صدور گذرنامه الکترونیک و انگشت نگاری دیجیتالی با موفقیت انجام شده و در حال حاضر این سیستم همتای استانداردهای جهانی است.

دبیرستاد گذرنامه کشور با بیان اینکه اوائل سال آینده گذرنامه الکترونیک برای همه متقاضیان صادر خواهد شد گفت: مطالعاتی در کمیته های تخصصی ستاد گذرنامه کشور در حال انجام است که شامل بررسی استانداردهای جهانی و آسیب ها و تهدیدهای احتمالی در این زمینه است

کد خبر 59988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز