رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چهار سال پیش یکی از معضلات جدی تهران در آستانه تابستان، سفیدبالک‌ها یا همان مگس‌های سفید بود، گفت: این حشرات مزاحم نزدیک به سه سال است دیگر در تهران دیده نشده‌اند که این موضوع  تلاش مدیریت شهری را نشان می‌دهد.

سفیدبالک ها

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت نظری در جریان  دویست و نود و دومین جلسه شورا گفت: این حشرات که مزاحمت‌های زیادی از جمله مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده بودند، نه آمدنشان به تهران ناگهانی و از سر تصادف بود و نه رفتن‌شان. اشتباهات مدیریتی دوره گذشته این مگسک‌ها را به شهردعوت کرد که با اصلاح پوشش‌های گیاهی و نیز مدیریت چگونگی جمع‌آوری شاخ و برگ‌ها در دوره پنجم به زیست‌گاه خود برگشتند.

نظری افزود: رفع آن مشکل حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی و بررسی پیرامون این موضوع بود و در نهایت با اصلاح الگوی کشت برخی گونه‌های گیاهی در تهران این معضل حل شد.

این عضو شورا افزود: لذا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخواست دارم که در سال جاری  نیز این روند را ادامه دهند تا شاهد حضور دوباره سفید بالک‌ها در شهر نباشیم.

او ادامه داد: همچنین همان‌طور که می‌دانید، تا کنون در سال جاری سالی کم بارش داشته‌ایم و طبیعی است که درپی آن، احتمال خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بیشتر شده است. در همین راستا نیز از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری می‌خواهم که که پیش از تشدید گرمای هوا، نسبت به تغییر در الگوی آبیاری فضاهای سبز اقدام کند. انتقال زمان آبیاری از اوج زمان گرما به ساعات پایانی روز می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز ممانعت از سوختن گیاهان منجر شود.

برخورد قاطع با تخلف مدیران ضرورت دارد

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به انتشار خبر انفصال دایم یکی از مدیران شهری دوره قبل خواستار سرعت گرفتن رسیدگی به تخلفات مدیریت شهری دوره گذشته شد.

نظری اضافه کرد:امیدوارم روند رسیدگی به تخلفات دوره گذشته مدیریت شهری  سرعت بیشتری گرفته و هر مدیری در هر دوره‌ای تخلف داشته به‌تاخیر نیفتد و با قاطعیت و فارغ از گرایش‌های سیاسی و البته به شکل شفاف دنبال شود.

کد خبر 599850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha