یکی از مهم‌ترین و معتبرترین حراج‌خانه‌های دنیا برای نخستین بار به خریداران خود اجازه می‌دهد یک نقاشی غیر دیجیتال را با یکی از دو رمزارز بیت‌کوین یا اتر معامله کنند.

«عشق در آسمان است» بنکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، ساتبیز که پیش‌تر برای نقاشی‌ها و آثار هنری دیجیتال رمزارز پذیرفته بود، این بار می‌خواهد نقاشی «عشق در آسمان است» بنکسی را با رمزارز به خریداران عرضه کنند. قیمت پایه این تابلو نقاش گمنام و نامدار بریتانیایی بین سه تا پنج میلیون دلار است و حراجی روز ۱۲ ماه می برگزار می‌شود.

در ماه‌های اخیر برخی آثار هنری دیجیتال در بازار با رمزارز معامله شده‌اند اما این نخستین بار است که یک حراج‌خانه معتبر سراغ بیت‌کوین و اتر می‌رود. «عشق در آسمان است» یا «پرتابگر گل» از مجموعه آثار بنکسی است در ستایش از مقاومت مردم فلسطین و نوار غزه کشیده شده و مربوط به سال ۲۰۰۵ است.

«عشق در آسمان است» یا «پرتابگر گل» چند نمونه مشابه دیگر هم دارد که پیش‌تر در حراجی‌ها عرضه شده‌اند. نسخه‌ای که در حراجی ساثبیز چکش می‌خورد، از یک مجموعه‌دار خصوصی در منطقه آمریکای شمالی آمده و باید دید می‌تواند رکورد آثار بنکسی را بزند یا نه.

بنکسی با اینکه از مشهورترین نام‌های دنیاست اما تا این لحظه کسی از هویت و نام و نشان او خبر ندارد. از این رو، می‌توان بنکسی را هنرمند نام‌آور گمنام نام نهاد. نقاشی‌های خیابانی او با مایه‌های پررنگ سیاسی و اجتماعی و اخلاقی همواره در دنیا خبرساز می‌شود.

کد خبر 599696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha