مجموع نظرات: ۱
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

برگزاری امتحانات حضوری در مدارس آن هم دراین روزها که کشور در موج چهارم کرونا به‌سر می‌برد به یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌های کرمانی تبدیل شده‌است که در این راستا استاندار کرمان خواستار اندیشیدن تدابیر لازم برای برگزاری هرچه ایمن‌تر امتحانات شده است.

امتحانات

به گزارش همشهری آنلاین، علی زینی‌وند امروز ۱۸ اردیبهشت در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: باید برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان کرمانی، همه جوانب مورد بررسی قرار گیرند و تدارکات لازم مانند تهویه مناسب دیده و فاصله‌گذاری‌های مطمئن تعیین شود.

وی ادامه داد: مساله ورود و خروج دانش‌آموزان هنگام امتحانات بسیار مهم است به همین منظور در این رابطه  باید تدابیر لازم دیده و خانواده‌های دانش‌آموزان به همه دستورالعمل‌ها توجیه شوند تا مشکلی برای دانش آموزان به وجود نیاید.

زینی وند گفت: همه حوزه‌های امتحانی استان باید به تایید دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهداشت برسد تا بتوان در آنها امتحانات را برگزار کرد.

 استان تصمیم‌گیر اصلی در برگزاری امتحانات نیست

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: اداره کل آموزش و پروش استان کرمان تصمیم‌گیر اصلی در برگزاری امتحانات نیست. برگزاری و عدم برگزاری حضوری امتحانات تصمیمی است که باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد ملی برگزاری امتحانات گرفته و به ما ابلاغ شود. در صورت تایید نهایی،  برگزاری امتحانات این اداره کل به عنوان مجری، امتحانات را به‌صورت حضوری برگزار خواهد کرد.

مهران باهری گفت: ذکر این نکته بسیار مهم است. اگر امتحانات به صورت حضوری برگزار شوند فقط شامل حال پایه نهم و دواردهم خواهد شد و برگزاری امتحانات برای باقی پایه‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری امتحانات برای مناطقی که  از نظر داشتن امکانات زیرساختی برای برگزاری امتحانات غیر حضوری محروم هستند، تصمیم‌گیری برای نحوه برگزاری امتحانات برعهده شورای مدرسه است که چگونه از دانش‌اموزان امتحان بگیرند.

افزایش حوزه‌های امتحانی

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: در سال ۹۸ که ما با شیوع کرونا مواجه نبودیم، ۲۱۸ حوزه امتحانی برای ۳۲ شهر و شهرستان استان در نظر گرفته شده بود. اما سال گذشته برای پایه دوازدهم در سراسر استان و در شرایط کرونایی ۳۲۲ حوزه درنظر گرفته‌بودیم که امسال ۴ حوزه دیگر به این مجموعه اضافه شده است.

وی ادامه داد: همه شرایط براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت برگزاری امتحانات در سراسر استان فراهم است تا مشکلی برای دانش‌اموزان پیش نیاید.

باهری گفت: زمان‌بندی برگزاری امتحانات براساس رشته‌ها را هم زیادتر کرده‌ایم تا اطمنیان خاطر بیشتری برای سلامت دانش‌اموزان داشته باشیم که این مساله طول زمان برگزاری امتحانات را افزایش خواهد داد.

وی افزود: همچنین یک اطلس آموزشی برای برگزاری امتحانات غیرحضوری دانش‌اموزان در استان تهیه کرده و تدارک دیده‌ایم تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات با مشکلی برنخورند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: خوشبختانه تعیین سطح برای پایه ابتدایی توصیفی است و نیاز به نمره ندارد. به همین دلیل مشکل و تهدید سلامتی برای این بخش وجود ندارد.

کد خبر 599663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha