پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس جهش‌یافته هندی را در قم تشریح کرد.

تست كرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا قدیر (رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم) اظهار کرد: بیش از دو هفته قبل ۱۱ نفر تاجر از هند وارد قم شده بودند که در هتل محل سکونت بلافاصله شناسایی و با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت تست روی آن‌ها انجام شد و تست کرونای سه نفر مثبت شد و برای بررسی نوع جهش‌یافته هندی به انستیتو پاسپور تهران ارسال گردید.

او افزود: قرنطینه این افراد از همان ابتدا انجام و عملیات رهگیری صورت گرفت و در این خصوص ۳۰۰ نفر که با این مسافران در ارتباط بودند مورد رهگیری و تست قرار گرفتند.

قدیر ادامه داد: از این ۳۰۰ نفر رهگیری صورت گرفته، تست کرونای معمولی ۵ نفر مثبت اعلام شد که ارتباط‌های آن‌ها هم در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این مدت کاملا در هتل قرنطینه بوده و عصر چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه جواب مثبت بودن ویروس هندی جهش‌یافته آن‌ها مشخص و مستقیما به وزیر بهداشت اعلام شد و سپس استان در جریان قرار گرفت.

او تاکید کرد: همشهریان بدانند که رهگیری‌ها همچنان در حال انجام است و از مردم تقاضامندیم، دستورات بهداشتی را همچنان رعایت کنند و استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات را فراموش نکنند.

کد خبر 599348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha