بهره برداری از طرح‌های عمرانی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور و وزارت آموزش و پرورش با دستور رییس‌جمهوری آغاز شد.

حسن روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز پنجشنبه در شصت و ششمین برنامه افتتاح طرح‌ها،  ۱۰۵ طرح عمرانی شامل ۳۴ پروژه آموزشی و کمک‌آموزشی با زیربنای ۱۰۷ هزار مترمربع؛ ۲۳ پروژه پژوهشی با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع؛ ۳ پروژه فرهنگی و یادمان شهدا؛ ۷ پروژه اداری خدماتی؛ ۱۴ پروژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با زیربنای ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۲۴ پروژه مدیریت سبز و محوطه‌سازی؛ ۲ پروژه مشارکتی خیّرساز با زیربنای بیش از ۵ هزار مترمربع، ۵۳ پروژه رفاهی دانشجویی شامل ۱۰ خوابگاه با زیربنای ۲۸ هزار و ۴۳۰ مترمربع؛ ۱۵ سالن ورزشی سرپوشیده با زیربنای ۸ هزار و ۴۱۰ مترمربع؛ ۱۹ فضای ورزشی روباز به مساحت ۲۳ هزار مترمربع؛ ۹ پروژه رفاهی با زیربنای حدود ۹ هزار مترمربع را افتتاح می‌کند.

براساس این گزارش، با افتتاح برخی از این طرح‌ها که در زمینه پژوهشی یا ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت یا طرح‌های فناورانه است، زمینه اشتغال حدود یک هزار نفر فراهم می‌شود.

همچنین امروز طرح‌های وزارت آموزش و پرورش شامل ۲۶۸ فضای آموزشی شامل ۱۲۹۵ کلاس در ۱۵ استان، ۲۰ فضای آموزشی بنیاد همدلان آینده نگر(هاسب) در استان سیستان و بلوچستان با دستور رییس جمهوری درحال بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، درمجموع ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از این طرح‌های دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری هزینه شده و با افتتاح آن برای ۹۰۵ نفر ایجاد اشتغال شده است.

کد خبر 599335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha