رئیس شورای اسلامی شهر تهران رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات شوراها را یک نشانه منفی برای انتخابات پرشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاهد رد صلاحیت حداکثری کاندیداها درهیات نظارت بر انتخابات شوراها هستیم که این امر می تواند بر مشارکت مردم در انتخابات  تاثیر منفی داشته باشد.

محسن هاشمي

محسن هاشمی رفسنجانی در گفت وگوبا همشهری آنلاین با بیان اینکه فضای موجود متاسفانه فضای بسته ای برای مشارکت فعال است، افزود: یکی از پارامترهایی که می تواند در مشارکت بیشتر مردم جامعه در انتخابات پیش رو تاثیر داشته باشد،موضوع رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات است.

او ادامه داد:نشانه این فضای بسته هم اتفاقی است که اخیرا در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات افتاد و شاهد بودیم که با وجود تائید کاندیداهایی در هیات‌های اجرایی، همان افراد در هیات نظارت بر انتخابات شوراها به ویژه در شهرستان یا استان رد صلاحیت شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اشاره به اینکه بیشترین رد صلاحیت‌ها در نیروهای مربوط به گرایش اصلاح طلبی اتفاق افتاده است، تصریح کرد:این امر سبب می شود تکثر لازم در انتخابات وجود نداشته باشد و یکی از مهم ترین پیامدهای آن این است که به هدف مشارکت بالا درانتخابات نرسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه فضای موجود را یکی از عوامل موثر بر عدم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو دانست و گفت: اگر بخواهیم مشارکت فعال را در این دوره داشته باشیم، باید فضای بسته موجود را مقداری باز کرده تا با یاری خدا ازرکودی‌ که در انتخابات حاکم شده عبور کنیم.

هاشمی رفسنجانی نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما بر مشارکت حداکثری در انتخابات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت:مطبوعات و رسانه هایی مثل صدا و سیما می توانند زمینه مشارکت فعال در انتخابات را فراهم کنند. باید صدا و سیما باید حتی به کسانی که به هر دلیلی نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند هم بپردازد؛ باید از آن‌ها سوال کند که چرا و به چه دلیل قصد شرکت در انتخابات را ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آخر گفت: امیدوارم در ادامه راه، هیات‌های نظارت برانتخابات به اعتراض کاندیداهایی که صلاحیتشان از سوی  این هیات ها تائید نشده است، به شکل مناسبی رسیدگی کنند و شاهد تائید صلاحیت تعداد بیشتری از افراد برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم.

کد خبر 599219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha