مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

بارش سیل‌آسای باران و تگرگ در چند روز گذشته به جاری شدن سیل در شمال استان سیستان منجر شد و خسارت سنگینی به بدنه جاده‌ها و ابنیه فنی راه‌های وارد کرد.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین، تخریب شانه راه‌های اصلی و فرعی، آب بردگی محورها، آسیب به رویه آسفالت، تخریب پل‌ها و سازه های کمکی از جمله مهم‌ترین خسارات وارده به شبکه راه‌های ارتباطی نیمه شمالی استان در این مدت بوده است که مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در این باره اظهار کرد: محورهای آسیب دیده سیلاب اخیر شامل مهرستان- ایرانشهر، زاهدان- نهبندان، زاهدان- دومک، پسکوه- سوران، میل نادر- سفید آبه و راه‌های حوزه شهرستان های میرجاوه و تفتان بوده است.

ایوب کرد گفت: ۵۰ نیروی راهداری این اداره کل به همراه ۲۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین همزمان با بروز سیلاب در طول محورهای مواصلاتی نیمه استان مشغول به فعالیت بوده اند.

۲مسیر ارتباطی همچنان بسته است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان هم در این باره گفت: مسیرهای سفیدآبه - زابل و فنوج - کتیج - رمشک این استان به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی همچنان بسته است.

علیرضا شهرکی با بیان اینکه تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی این مسیر همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان در روزهای اخیر شاهد رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی بودیم که با توجه به ماهیت این سامانه بارشی که همراه با جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی بود.

وی گفت: ۱۰۹ آسیب دیده در قالب ۲۸ خانوار در سیستان و بلوچستان طی چند روز اخیر بارندگی و سیل در این استان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

فعالیت سامانه بارشی تا امروز

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: فعالیت سامانه بارشی فعال در این استان تا  امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

محسن حیدری گفت: در بارندگی اخیر  از۱۰۸ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی دریافت شد که بیشترین بارش با میزان ۱۰۲ میلیمتر در «آبگاه» از توابع نیکشهر گزارش شده است.

کد خبر 599205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha