پوشیدن پیراهن رئال مادرید آن هم با شماره ۱۰ آرزوی خیلی از فوتبالیست‌ها در سرتاسر دنیاست تا با این تیم به افتخارات بزرگی دست پیدا کنند، اما برای برخی از بازیکنانی که این شماره را بر تن کردند سرنوشت‌ متفاوتی رقم خورده است.

زیدان

به گزارش همشهری‌آنلاین، به نقل از باشگاه خبرنگاران در باشگاه رئال مادرید نیز مانند سایر باشگاه‌های دنیای فوتبال پوشیدن بعضی از پیراهن‌ها و شماره‌ها اتفاقی ویژه است و پوشیدن آن شماره با سایر شماره‌ها تفاوت دارد، مانند شماره ۱۰ در تاریخ این باشگاه اسپانیایی که شاید برای بعضی‌ها نفرین شده و برای بعضی‌ها نیز افتخارآفرین باشد چرا که ستاره‌های زیادی بوده‌اند که بر خلاف انتظارها نتوانستند  با شماره ۱۰ رئال مادرید عملکردی درخشان داشته باشند و به راحتی این پیراهن را از دست داده‌اند.

تعدادی از شماره ۱۰‌های تاریخ باشگاه رئال مادرید در سال‌های اخیر را معرفی می‌کنیم.

۱. لوئیس فیگو

اسطوره فوتبال پرتغال میان طرفداران رئال مادرید بسیار محبوب و پر طرفدار و در میان هواداران بارسلونا مورد نفرت است. فیگو در زمان ورود به رئال مادرید توپ طلا را به دست آورد و این تیم را به عنوان یک اسطوره ترک کرد و به دلیل عملکرد مطلوب خود در دوران حضو در رئال مادرید یکی از بهترین شماره ۱۰‌های تاریخ باشگاه رئال مادرید نام گرفته است.

عکس | راز شماره عجیب در رئال مادرید | نفرین یا افتخار!

۲. روبینیو

ستاره برزیلی دنیای فوتبال در سال ۲۰۰۵ و از تیم سانتوس برزیل به رئال مادرید منتقل شد. انتقالی که با توجه به کیفیت آن سال‌های روبینیو هواداران مادریدی را به حضور یک شماره ۱۰ ماندگار امیدوار کرده بود، اما با وجود کیفیت بالای فنی این برزیلی او به دلیل حاشیه‌های خارج از زمین خود هیچ گاه نتوانست در رئال مادرید به بازیکنی ماندگار تبدیل شود و بعد از ۳ سال این تیم را ترک کرد.

عکس | راز شماره عجیب در رئال مادرید | نفرین یا افتخار!

۳. وسلی اسنایدر

یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال هلند و فاتح لیگ قهرمانان اروپا، ۲ سال در باشگاه رئال مادرید حضور داشت و در دومین سال خود در این تیم مهمترین پیراهن باشگاه، پیراهن شماره ۱۰ را بر تن کرد. انتخابی که بر خلاف انتظارها برای این هلندی خوش یمن نبود و این پیراهن تنها یک سال بر تن اسنایدر دوام آورد و او بعد از یک سال این تیم را ترک کرد.

عکس | راز شماره عجیب در رئال مادرید | نفرین یا افتخار!

۴. فرناندو هیرو

اسطوره اسپانیایی باشگاه رئال مادرید در اولین سال‌های حضور خود در رئال مادرید پیراهن شماره ۱۰ این تیم را بر تن کرد. پیراهنی که برای او ماندگار نبود. هیرو در رئال مادرید پیراهن‌های شماره ۹ و ۶ را بر تن کرد، اما همه طرفداران این باشگاه اسپانیایی هیرو را با پیراهن شماره ۴ می‌شناسند، پیراهنی که این اسپانیایی بازی‌های زیادی را با آن برای رئالی‌ها انجام داد.

عکس | راز شماره عجیب در رئال مادرید | نفرین یا افتخار!

۵. مسوت اوزیل

این ستاره ترک تبار و آلمانی تیم فوتبال رئال مادرید در ۳ سال حضور خود در این باشگاه عملکرد بسیار مطلوبی را از خود به نمایش گذاشت و شاید یکی از محبوب‌ترین بازیکنان رئال مادرید در سال‌های حضور خود در این تیم بود. اوزیل با توجه به روش بازی و عملکرد خود شاید یکی از بهترین شماره ۱۰‌های تاریخ باشگاه رئال مادرید باشد چرا که همچنان و بعد از گذشت سال‌ها از حضور او در رئال همچنان هواداران اسپانیایی او را به یاد دارند.

عکس | راز شماره عجیب در رئال مادرید | نفرین یا افتخار!

۶. خامس رودریگز

خامس رودریگز بعد از درخشش با تیم ملی کلمبیا در جام جهانی ۲۰۱۴ و نشان دادن کیفیت بالای خود از موناکو به رئال مادرید پیوست و در بدو ورود نیز مادریدی‌ها شماره ۱۰ باشگاه را به ستاره کلمبیایی خود تقدیم کردند. شماره‌ای که با وجود درخشش‌های گاه و بی گاه خامس رودریگز هیچ گاه برای این کلمبیایی خوش یمن نبود و او هیچ وقت نتوانست با پیراهن شماره ۱۰ رئال هواداران مادریدی را راضی کند.

عکس | راز شماره عجیب در رئال مادرید | نفرین یا افتخار!

۷. لوکا مودریچ

آخرین نفری که افتخار پوشیدن شماره ۱۰ باشگاه رئال مادرید را دارد لوکا مودریچ کروات است. بازیکنی که شاید مانند دیگر شماره ۱۰‌های رئال ستاره‌ای پر سر و صدا نباشد، اما به دلیل عملکرد خود بازیکنی غیر قابل جایگزین در تیم حال حاضر رئال مادرید است. ستاره‌ای که شاید از پوشیدن شماره ۱۰ رئال توسط او مدت زمان کمی گذشته باشد، اما می‌توان امیدوار بود که این پیراهن و این شماره برای او ماندگار شود.

عکس | راز شماره عجیب در رئال مادرید | نفرین یا افتخار!

کد خبر 599093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha