چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جواد منتظری، عکاس مطبوعات، میزان انتشار عکس کودک و تقاضای رسانه‌ها در این حوزه را نامطلوب ارزیابی کرد.

به ‌گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این عکاس مطبوعات در خصوص مهجور ماندن عکس کودک در ایران، گفت: «عرصه‌ برای ارایه‌ی عکس کودک کم است و در واقع تجارتی در این مقوله وجود ندارد. امور انتشاراتی و رسانه‌ها که منابع نشر عکس هستند، از عکس کودک استفاده نمی‌کنند و به همین خاطر است که در اکثر کتاب‌های کودک از عکس‌های خارجی بهره می‌گیرند.»

منتظری در ادامه افزود: «پی‌برداری مثل همیشه گریبان‌گیر این موضوع هم شده است و ما تنها می‌توانیم با تولید عکس و انتشار کتاب‌های عکس کودکان به حل این مشکل کمک کنیم.»

این عکاس با اشاره به جشنواره‌های عکس کودک، گفت: «کانون با انتشار آثار جشنواره‌های پیشین گام مؤثری در تولید مجموعه عکس‌های کودک برداشته است.»

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های بالای فعالیت در رشته‌ی عکاسی، و عدم بازگشت هزینه‌های صرف شده، گفت: «هر عکاس توقع دارد که میزان پولی که در این راه هزینه می‌کند مجدداً به خودش بازگردد. بنابراین کار عکس کودک هم کاملاً به انتشار و استفاده‌ی مداوم از آن وابسته است.»

جواد منتظری در مورد میزان تأثیرگذاری جشنواره‌ها گفت: «صرف برپایی یک جشنواره، تأثیر چندانی در رشد این زمینه نمی‌گذارد، چرا که باید در حاشیه‌ی آن‌ها، ورک شاپ‌های تخصصی در نظر گرفته شود تا ضمن برقراری یک نمایشگاه، به ترویج و ایجاد علاقه‌مندی بپردازیم و ایجاد تمام این امکانات مستلزم داشتن پول و سرمایه‌گذاری دولت است. بنابراین خجالت نکشیم که بگوییم برای هر کاری پول لازم است.»

مرحله‌ی نهایی پنجمین جشنواره عکس کودک، شامل معرفی برگزیدگان و نمایشگاه عکس، از 26 تا 31 مرداد در محل سینما کانون، برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام هیئت داوران، بیش از صد عکاس در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگ‌سال، به مرحله‌ی نهایی این جشنواره راه یافته‌اند.

کد خبر 59902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز