مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

وقوع سیل و طوفان ناگهانی در استان کرمان خسارت جانی و مالی سنگینی به بار آورد که بر اثر طغیان رودخانه فصلی ۶ کارمند اداره برق گرفتار سیلاب شدند و جان خود را از دست دادند.

حادثه سیل در کرمان

به گزارش همشهری آنلاین، شب گذشته ۱۳ اردیبهشت بر اثر بارش باران در بخش گلباف شهرستان کرمان برق دو روستای حرمک و نسک قطع و برای رفع مشکل، اکیپی از اداره برق منطقه اعزام می‌شود، اما این اکیپ هنگام عبور از رودخانه، اسیر سیلاب  فصلی می‌شوند و متأسفانه ۶ نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین روز گذشته بر اثر بروز رعد و برق در شهرستان راور در شمال استان کرمان نیز یک جوان در کارگاه بلوک زنی دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

پیکر بی جان ۶ نفر از کارکنان اداره برق کرمان که در منطقه گلباف این شهرستان گرفتار سیلاب شده و مفقود شده بودند صبح امروز سه شنبه توسط نیروهای امدادی پیدا شد.

فرماندار کرمان در ابن باره گفت : متاسفانه در این حادثه ۶ نفر از نیروهای اداره برق جان خود را از دست دادند و اجساد آنها بعد از اعزام هلی‌کوپتر هلال احمر پیدا شد.

علی بابایی تصریح کرد:بارش باران در بخش شهداد موجب وارد آمدن خسارت به برخی زیرساخت‌های این منطقه از جمله آب و برق شد. بعد از قطع برق و آب و وارد شدن خسارت به جاده ها، نیروهای ادارات برق، آب و راهداری شهرستان کرمان برای رفع مشکل به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: شرایط جوی منطقه گلباف مساعد بوده اما در بالادست و در سه راهی نیبید به سمت گلباف بارش شدید تگرک رخ می‌دهد به طوری که منطقه سفیدپوش و بعد از آن بارش باران شدید منجر به آب شدن تگرگ و جاری شدن سیلاب به سمت گلباف می شود. این سیلاب موجب غرق شدن ۶ نفر از نیروهای اداره برق شهرستان کرمان شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان میزان خسارات بارندگی روزهای اخیر را ۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متأسفانه به پل واقع در محور سیرچ _اندهجرد خسارت جدی وارد شد که در حال رفع مشکل آن هستیم تا  مردم عبور ایمنی از این مسیر داشته باشند.

احسان عراقی زاده با اشاره به بارندگی سه روز اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی نقاط استان کرمان گفت: سیلاب ۱۳ اردیبهشت ماه متاسفانه خسارت های زیادی به جاده های روستایی، اصلی و فرعی استان کرمان وارد کرد.

وی بیشتر خسارات سیلاب امروز را مربوط به بخش‌های گلباف و شهداد دانست و اظهار کرد: این سیل به ۷۰ آب نما، ابنیه فنی و ۳۹ دستگاه پل خسارت وارد کرده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان افزود: متأسفانه به پل واقع در محور سیرچ _اندهجرد خسارت جدی وارد شده که در حال رفع مشکل آن هستیم تا امشب مردم عبور ایمنی از این مسیر داشته باشند.

عراقی زاده تاکید کرد: در پی بارندگی ها اکثر راه‌های روستایی منطقه گلباف و شهداد دچار خسارت شدند که دستگاه های راهداری در حال خدمت رسانی و بازگشایی راه‌ها هستند.

تسلیت سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درپی جان باختن ۶ نیروی اداره برق کرمان

مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت جان باختن ۶ تن از نیروهای اداره برق استان کرمان بر اثر گرفتار شدن در سیل، تاکید کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع خواهد بود.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

جان باختن چند تن از نیروهای جوان و جهادی اداره برق کرمان در حادثه سیل و در زمان خدمت به مردم روستاهای بخش گلباف در ایام قدر ماه مبارک رمضان را به مجموعه خدوم صنعت برق کشور، مردم شریف آن منطقه و به‌ویژه خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم.

نمایندگان مجلس یازدهم به‌ویژه رئیس و اعضای کمیسیون انرژی در غم آنها شریک بوده و پیگیر موضوع خواهند بود.

مالک شریعتی نیاسر
«سخنگوی کمیسیون انرژی»

کد خبر 598994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha