«حمید نعمتیان» متولد سال ۱۳۶۱ است. قهرمان سابق «کاراته» جهان، ورزش را به شکل حرفه‌ای از ۷سالگی در رشته کاراته آغاز کرد و در این مسیر، موفقیت‌های زیادی به دست آورد که نقطه عطف آن قهرمانی جهان در مسابقات ۲۰۰۷ «اسلوونی» است.

طبیعت غرب

همشهری آنلاین _ مهدی اسماعیل پور:   این ورزشکار ساکن منطقه ۵ در پایان دوران ورزش حرفه‌ای خود به‌عنوان مربی و یک مدیر ورزشی موفق در بخش‌های مختلفی از جمله فدراسیون ورزش‌های همگانی و سازمان ورزش شهرداری مشغول به کار است. فرصتی دست داد تا با قهرمان سابق کاراته جهان، رئیس کمیته تمرینات معلق TRX استان تهران، رئیس انجمن ورزش در طبیعت کشور و رئیس کمیته فنی اماکن ورزشی شهرداری تهران که ساکن خیابان «آیت‌الله ‌کاشانی» است، گفت‌وگویی انجام دهیم.

ورزشکار و قهرمان ساکن منطقه ۵ و رئیس کمیته فنی اماکن ورزشی شهرداری تهران، امکانات ورزشی غرب تهران را مناسب می‌داند و معتقد است شهروندان این محله‌ها با چند دقیقه پیاده‌روی به فضای مناسبی برای ورزش کردن دسترسی پیدا می‌کنند. او می‌گوید: «مناطق غربی تهران از شرایط و امکانات خوب ورزشی برخوردارند. همچنین شهرداری در مناطقی مانند منطقه ۵، ۲۱ و ۲۲ در حوزه فعالیت‌های ورزشی بسیار خوب عمل و فضای ورزشی مناسبی برای محله‌های غربی و شهروندان ساکن آنجا ایجاد کرده‌ است. امروز به قدری امکانات ورزشی در محله‌های غرب تهران زیاد شده است که مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در عرض چند دقیقه می‌توانند به یک فضای ورزشی از قبیل ورزشگاه و سالن ورزشی یا فضای باز و مناسب برای تمرین دسترسی داشته باشند و در خارج از منزل ورزش کنند. ورزش شهروندی و همگانی در مناطق غربی هم وضعیت خوبی دارد. تیم‌های ورزشی و ورزشکاران ساکن این مناطق در مسابقات حضور پر شور داشته‌اند و موفقیت‌های فراوانی کسب کرده‌اند.»

طبیعت غرب تهران مناسب برای ورزش | گپی با قهرمان سابق کاراته جهان

  • در خانه‌های آپارتمانی هم می‌توان ورزش کرد

نعمتیان تأکید می‌کند مهم ورزش کردن است و اینکه زندگی‌های امروزی به‌ویژه در محله‌های غربی تهران آپارتمانی شده است و فضایی برای ورزش کردن وجود ندارد، این بهانه خوبی برای شانه خالی کردن از این کار مهم نیست: «ورزش کردن حتماً نباید در داخل منزل باشد، بلکه می‌شود در فضاهای بازی مانند پارک‌ها و بوستان‌های محلی، کوه و حتی محیط‌های اطراف تهران و فضای جنگلی می‌توان ورزش کرد. اگر هم کسی وقت و حوصله رفتن به چنین فضاهایی ندارد، در داخل منزل هم فضاهای مناسبی برای ورزش کردن وجود دارد. از حیاط یا پشت‌بام خانه نیز می‌توان به‌عنوان محلی برای ورزش کردن استفاده کرد. مهم نیست کجا یا چگونه ورزش می‌کنیم، مهم‌تر این است که ورزش را در سبد برنامه روزانه خود قرار دهیم و برای آن اهمیت قائل شویم.»

طبیعت غرب تهران مناسب برای ورزش | گپی با قهرمان سابق کاراته جهان

  • ورزش علیه کرونا

قهرمان و مربی هم‌محله‌ای در این روزهای «کرونایی»، ارزش و اهمیت ورزش کردن را دوچندان می‌داند و به خانواده‌ها و شهروندان توصیه می‌کند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن‌شان در طول روز، دقایقی را به ورزش کردن اختصاص دهند: «برای حفظ سلامتی خود باید حداقل روزی نیم ساعت فعالیت بدنی داشته باشیم چون به سبب بیومکانیکی و شکل، بدن انسان به گونه‌ای طراحی شده است که برای سالم و چابک ماندن باید تحرک داشته باشد. همان‌گونه که همه می‌دانند، در زندگی انسان اولیه همواره تحرک و فعالیت بدنی وجود داشته است. تحرک برای شکار، تحرک برای حفاظت از خود، تحرک برای کوچ و جابه‌جایی، اما به مرور و با گذشت زمان و به موجب شکل‌گیری زندگی ماشینی و دسترسی آسان به همه چیز، کم‌کم از این فعالیت‌های بدنی کاسته شده است.

در نتیجه این کم تحرکی و به مرور، بیماری‌های مختلف به سراغ انسان‌ آمده است. ورزش درست و مفید به شکل قابل توجهی از بیماری و ناتوانی جسمی جلوگیری می‌کند. به‌ویژه در این مقطع زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، باید سیستم ایمنی بدن‌مان را تقویت کنیم و ورزش سبب تقویت ایمنی بدن انسان می‌شود.» نعمتیان تأکید می‌کند علاوه بر موضوع تقویت سیستم ایمنی، ورزش می‌تواند ما را از آسیب‌های روحی و روانی ناشی از کرونا هم در امان نگه دارد: «ورزشی که ما را خسته نکند و سبب افزایش بیش از حد ضربان قلب نشود، می‌تواند به ایجاد نشاط و افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کند. هم‌چنین ورزش برای کسانی که تحت تأثیر کرونا دچار استرس و مسائل روحی و روانی می‌شوند، بسیار تأثیرگذار است. افرادی که استرس دارند ممکن است زودتر مغلوب کرونا شوند، اما ورزش سبب تقویت روحیه انسان می‌شود و کمک می‌کند تا شاداب بمانیم. از سوی دیگر، ورزش اعتماد به نفس‌ انسان را نیز افزایش می‌دهد.»

  • طبیعت متنوع و جذاب منطقه ۵

 نعمتیان طبیعت و امکانات محدوده غربی تهران را برای ورزش در طبیعت بسیار خوب و متنوع می‌داند و می‌گوید: «محدوده غربی تهران شامل مناطق ۵، ۲۱، ۲۲ و حتی منطقه ۹، فضا و موقعیت خوبی برای ورزش کردن در طبیعت دارند. در این محدوده، بوستان‌های بزرگ، دریاچه، کوهستان، رودخانه، آبشار، جنگل و خلاصه هرچیز را که تصور کنید، وجود دارد و این یک ویژگی خوب برای این مناطق است. شهروندان ساکن غرب تهران که به چنین فضاهایی دسترسی آسان‌تر و سریع‌تری دارند، باید قدر این موقعیت را بدانند و از چنین امکانات طبیعی و زیبایی برای ورزش کردن استفاده کنند.»

طبیعت غرب تهران مناسب برای ورزش | گپی با قهرمان سابق کاراته جهان

  • کارنامه ورزشی آقای قهرمان

‌قهرمان مسابقات جهانی سال ۲۰۰۷.
‌قهرمان مسابقات آسیایی در سال ۲۰۰۸ انفرادی.
‌قهرمان مسابقات تیمی آسیا ۲۰۰۸.
‌کمربند مشکی دان ۶ جهانی کاراته سبک شیتوریو شوکوکای.
‌کمربند مشکی دان۶ سبک وادوریو کاراته.
‌کمربند مشکی دان ۲ فول کیک بوکسینگ.
دارای سوابق قهرمانی بسیار استانی و کشوری، در بیشتر سبک‌ها، لیگ و انتخابی تیم‌ملی رشته کاراته.
‌دارای سوابق و کارت مربیگری در رشته‌های کاراته، بدنسازی، TRX، آمادگی جسمانی، دفاع شخصی.

کد خبر 598616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha