عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نسبت به «رد صلاحیت گسترده» در انتخابات شوراهای اسلامی اعتراض کرد.

نژاد بهرام

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا نژادبهرام امروز در دویست و نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستورش گفت: یکی از افتخارات بی نظیر جمهوری اسلامی، حضور همیشگی مردم در صحنه‌ها بوده است. با این حال با وجود شرایط خاص و حساس داخل و خارج از کشور در سال ۱۴۰۰، کم توجهی ارگان‌ها و نهادها و جریان‌های فکری گوناگون کشور به این مهم می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به منافع ملی وارد کند.

اوحضور موثر مردم در پای صندوق‌های رأی را نمایش قدرت ایران عنوان کرد و افزود:رد صلاحیت جمع کثیری از علاقه‌مندان به خدمت در شوراهای شهر به بهانه‌های مختلف و بعضا شگفت آور که حتی مستندات آن تاکنون به اطلاع داوطلبین نرسیده، جای نگرانی دارد.

نژادبهرام ادامه داد:رد صلاحیت افراد شناخته شده‌ای که سال‌هاست در عرصه مدیریتی و کارشناسی این کشور فعالیت می‌کنند و به اعتقاد کارنامه کاری در زمره شناخته شده‌ترین افراد هستند به دلایل بی ارتباط با ماهیت آن‌ها تنها بستری برای عدم ایجاد امکان جهت سلایق مختلف برای مشارکت در انتخابات است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اضافه کرد: سیل رد صلاحیت‌ها که از هیات‌های اجرایی شهرها به ویژه مراکز استان‌ها آغاز شده و اکنون در بستر هیات‌های نظارت ادامه یافته است. آیا منافع ملی، تاکید مقام معظم رهبری، ضرورت مشارکت شهروندان در این شرایط سخت بیماری کرونا این الزام را ایجاد نمی‌کند که اقدامات موثر برای حضور همه سلایق در انتخابات فراهم شود؟

او تاکید کرد: شگفت آور آن که این مهم در اقدام غیر منتظره‌ای حتی شامل اعضای کنونی شوراهای شهر در مراکز استان‌ها از جمله تهران شده است، در شرایط کنونی این پرسش قابل طرح است که این نمایندگان که اکنون مسئولیت مصوبه گذاری در شهرها را به عهده دارند اگر دچار مسائلی هستند، چرا به مراجع صالحه معرفی نشده اند و اگر صلاحیت دارند که همچنان فعالیت کنند پس چگونه است که برای انتخابات آتی رد صلاحیت می‌شوند؟

زهرا نژادبهرام در بخش دیگری از تذکر پیش از دستورش به وزیر کشورگفت: اگردیدگاه‌های مشترک در برخی موارد میان هیات نظارت و برخی نامزدها نیست معنی آن نباید در قالب عدم تایید صلاحیت افراد ظهور و بروز پیدا کند. این سکوت معنادار از سوی دولت و شخص جنابعالی به عنوان رئیس ستاد انتخابات بر نگرانی‌ها می‌افزاید.

نژادبهرام تصریح کرد: از این رو لازم می‌دانم به عنوان نماینده مردم در شورای شهر پایتخت، ضمن اعتراض به این شیوه کنونی احراز صلاحیت‌ها، درخواست پیگیری جدی جنابعالی را در این زمینه داشته باشم.

کد خبر 598590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha