دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

در بازار پلاستیک، کیسه‌ فریزر‌هایی وجود دارد که در کنار قیمت ارزان، قابلیت‌های دیگری نیز دارند. برای نمونه این کیسه‌ها را از هر طرف می‌توان استفاده کرد زیرا سر و ته آنها باز است.

این کیسه‌ فریزر‌های بی سرو ته که معلوم نیست چگونه سر از این بازار درآورده‌اند به قدری نازک‌ هستند که حتی به درد باز‌ی‌های کودکانه و بادکنک بازی هم نمی‌‌خورند.

شاید همین برخورد‌های تولید کنندگان باعث شده افراد خانه‌دار به کیسه‌فریزر‌های فله ای روی آورند تا دست‌کم از کیفیت و ضخامت این کالا مطمئن شوند.

این در حالی است که این روز‌ها در هر آشپزخانه‌ای انواع و اقسام لوازم و وسایل پلاستیکی وجود دارد که با ارزانی و کارآیی بالا این بخش از منازل مسکونی را به تسخیر خود درآورده‌اند بنابراین مسئولان باید روی کیفیت تولید آنها نظارت بیشتری داشته باشند.

این لوازم به دلیل سهولت تولید، از بازار زیرزمینی گسترده‌ای  برخوردارند؛ به طوری که انواع کیسه پلاستیک و دستکش‌های فاقد علامت استاندارد و کیفیت مناسب را می‌توان در بازار پلاستیک مشاهده کرد.

برای نمونه دستکش‌هایی وجود دارند که به نظر می‌رسد تولید کنندگان آنها به جای کیفیت محصولات، فقط فکر گرمای هوا و خنک شدن دست‌ها را کرده‌اند؛ به طوری که به محض چند بار استفاده از محصولات آنها نوک انگشتان از دستکش بیرون می‌زند و فضایی برای هواخوری آنها به وجود می‌آید.

این در حالی است که یکی از نشانه‌های کیفیت دستکش‌ها قابلیت انعطاف و مقاومت آنهاست.در میان مواد پلاستیکی،کیفیت کیسه‌های زباله علاوه بر منافع خریدار، منافع ساکنان محل را نیز در برمی‌گیرد.

به این معنی که کیسه‌های نازک و خشک به سرعت پاره می‌شوند و محتویات آن در کوچه و خیابان پخش می‌شود.

علاوه بر این، رشد 10 تا 15 درصدی قیمت این کالا به علاوه برداشت غلط از وجود سطل‌های مکانیزه باعث شده تقاضا برای این محصول کاهش یابد.

در مورد برداشت غلط برخی شهروندان از وجود سطل‌های مکانیزه باید گفت برخی از آنها به گمان اینکه با وجود سطل‌ها دیگر نیازی به کیسه زباله نیست، زباله‌های خشک و تر را در سطل‌ها می‌ریزند و اسباب تجمع حیوانات و حشرات موذی را فراهم می‌آورند.

کد خبر 59816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز