کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی احتمال وزش باد شدید، بارش تگرگ و اصابت صاعقه به کشاورزان و دامداران برای حفاظت از محصولات و دام‌های خود هشدار داد.

صاعقه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز، ۹ اردیبهشت، و روزهای آتی را اعلام کرد.

گودرزی گفت: امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و غربی. اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، سمنان، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، نیمه شرقی اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما برای فردا جمعه در پاره‌ای از مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده همراه با احتمال رعدوبرق و وزش باد و در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان، یزد، شرق فارس، هرمزگان و سیستان رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده است. در مناطق مستعد این استان‌ها احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد. شدت بارش‌ها روز جمعه در کرمان، خراسان‌های جنوبی و رضوی، شرق هرمزگان و شمال سیستان بلوچستان است و  این بارش ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در روز جمعه احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و اصابت صاعقه به دام‌ها وجود دارد. احتیاط کشاورزان، خودداری عشایر از عبور از ارتفاعات و توقف در حاشیه رودها، استحکام نهال‌های تازه کشت شده برای جلوگیری از آسیب ناشی از باد و محافظت از باغات به دلیل احتمال وقوع تگرگ برای جلوگیری از آسیب به محصولات توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا آب‌های جنوب کشور مواج است. در تهران نیز امروز بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد را شاهد خواهیم بود. بیشینه دمای امروز تهران به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کد خبر 598074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha